عقرب 15, 1402 12:41 Asia/Kabul
  • هشدار نظامی استانکزی به پاکستان: افغان‌ها را مجبور به واکنش نکنید
    هشدار نظامی استانکزی به پاکستان: افغان‌ها را مجبور به واکنش نکنید

معین سیاسی وزارت امور خارجه طالبان، با انتقاد شدید از رفتار پاکستان با مهاجران افغان، این کشور را تلویحاً به واکنش نظامی تهدید کرد.

به گزارش رادیو دری؛ شیر محمد عباس استانکزی امروز دوشنبه(15عقرب) در نشستی در کابل خطاب به پاکستانی‌ها هشدار داد که اگر با پناهجویان افغان، مناسب رفتار نکنند، افغانستان را مجبور به واکنش در برابر اعمال خود خواهند کرد.

وی با بیان اینکه عکس‌العمل افغان‌ها در تاریخ ثبت شده است اضافه کرد که اکنون افغانستان از نیروی قوی دفاعی و اسلحه زیاد برخوردار است.

معین سیاسی وزارت امور خارجه طالبان که پیش از این نیز در انتقاد از روند اخراج پناهجویان افغان از پاکستان، برای این کشور خط و نشان کشیده بود، این اقدام را تصمیمی یک جانبه خواند و افزود: نظامیان پاکستانی اموال و دارایی‌های مهاجران را به غارت می‌برند.

استانکزی در عین حال بر آموزش دختران نیز تاکید کرد و گفت: آموزش حق طبیعی و شرعی هر شهروند افغانستانی است و هیچ فردی نمی‌تواند آن را انکار کند.

او تاکید کرد: همه شهروندان افغانستان - زن یا مرد- حق دارند در فعالیت‌های سیاسی، اقتصادی و دفاع از کشور نقش فعال داشته باشند.

روابط کابل و اسلام آباد در ماههای اخیر ابتدا بر سر فعالیت تحریک طالبان پاکستان در افغانستان و پس از آن به خاطر تصمیم دولت پاکستان برای اخراج پناهجویان غیرقانونی افغان رو به تیرگی نهاده است.

پاکستان از یکم نوامبر-دهم عقرب- اخراج اجباری پناهجویان افغان را از این این کشور آغاز کرده است.

استانکزی درباره اخراج پناهجویان افغان به پاکستان هشدار داد

هشدار وزارت دفاع طالبان به پاکستان برای اخراج اجباری پناهجویان افغان

واکنش طالبان به پایان مهلت پاکستان برای اخراج اجباری پناهجویان افغان

کلیدواژه