عقرب 18, 1402 10:39 Asia/Kabul

قاری دین محمد حنیف سرپرست وزارت اقتصاد حکومت طالبان و مسئول کمیته جلب و جذب کمک به مهاجرین با مسئولین و نمایندگان ۹۰ نهاد خیریه پیرامون وضعیت مهاجرین بازگشته از پاکستان دیدار کرد.

به گزارش ذبیح الله قریشی خبرنگار رادیو دری، دفتر مطبوعاتی وزارت اقتصاد حکومت طالبان می گوید، قاری دین محمد حنیف سرپرست وزارت اقتصاد و مسئول کمیته جلب و جذب کمک به مهاجرین در دیدار با مسئولین و نمایندگان ۹۰ نهاد خیریه پیرامون وضعیت موجود و عودت سیل آسای مهاجرین از کشور پاکستان به افغانستان که خلاف تمامی اصول بشری و قوانین مهاجرت بین المللی از سوی پاکستان جبراً اخراج گردیده اند، گزارشی ارائه کرد.

سرپرست وزارت اقتصاد حکومت طالبان در این دیدار گفت که اخراج اجباری مهاجرین افغان از پاکستان درحالی صورت میگیرد که فصل سرما در شرف وقوع است.

وی افزود: از جمع عودت کنندگان که بیشترآنها را کودکان، زنان، کهن سالان و مریضان تشکیل میدهد به کمک های عاجل و فوری از قبیل خیمه، کمپل، مواد خوراکی، ادویه، پول نقد برای مصارف و کرایه، سر پناه و سایر خدمات اولیه و اعمار تشناب های سیار در کمپ های موقت نیاز مبرم دارند.

در ادامه برخی از مسئولین نهادهای خیریه با قدردانی از سعی و تلاش مسئولین کمیته های رسیدگی به مشکلات عودت کنندگان، حمایت کامل شان را از همکاری نزدیک با کمیته جلب و جذب کمک ها برای مهاجرین ابراز کردند.

کمک به عودت کنندگان از پاکستان؛ محور گفتگوی سرپرست وزارت اقتصاد حکومت طالبان با مسئولان سازمان ملل متحد

کلیدواژه