عقرب 18, 1402 12:47 Asia/Kabul
  • کاکر: طالبان بین حکومت پاکستان و طالبان پاکستان یکی را انتخاب کند
    کاکر: طالبان بین حکومت پاکستان و طالبان پاکستان یکی را انتخاب کند

صدراعظم موقت پاکستان گفت: اسلام آباد پیشتر از حکومت طالبان در افغانستان خواسته است بین حکومت پاکستان و تحریک طالبان این کشور، یکی را انتخاب کند.

به گزارش رادیو دری، انوارالحق کاکر روز چهارشنبه در یک نشست خبری در اسلام‌آباد گفت: در سفر یک هیات بلندپایه پاکستانی به کابل در سال روان میلادی، از حکومت طالبان در افغانستان خواسته شده که بین حکومت پاکستان و تحریک طالبان پاکستان یکی را انتخاب کند.

کاکر افزود که پس از بازگشت طالبان به قدرت در اگست ۲۰۲۱، پاکستان امیدوار بود که صلح پایدار در افغانستان برقرار شود و طالبان، گروه‌های مخالف پاکستان به ویژه تحریک طالبان پاکستانی را با راه‌اندازی عملیات، سرکوب کنند و از خاک افغانستان علیه پاکستان استفاده نشود.

کاکر افزود: بدبختانه پس از ایجاد حکومت موقت در افغانستان، رویدادهای تروریستی در پاکستان ۶۰ درصد و حملات انتحاری ۵۰۰ درصد افزایش یافته است.

وی همچنان گفت که در دو سال گذشته دوهزار و ۲۶۷ پاکستانی بی‌گناه در حملات تروریستی کشته شده اند که مسوولیت آنها را تحریک طالبان پاکستانی یا تی‌تی‌پی به عهده گرفته است.

صدراعظم پاکستان مدعی شد که تحریک طالبان پاکستانی از خاک افغانستان علیه پاکستان استفاده می‌کند و در میان مهاجمان انتحاری این گروه ۱۵ افغان نیز شامل بودند.

 کاکر گفت که ۶۴ افغان نیز در درگیری با نیروهای امنیتی پاکستان کشته شدند.

این درحالی است که مقامات طالبان بارها گفته اند اعضای تحریک طالبان پاکستان در افغانستان پناهگاه ندارند و خاک افغانستان علیه هیچ کشوری استفاده نمی شود.

کاکر: طالبان نمی‌تواند با گروه‌های تروریستی مقابله کند

کلیدواژه