عقرب 22, 1402 09:36 Asia/Kabul
  • نیویورک تایمز: ترامپ رئیس جمهور شود، مهاجران افغان را اخراج می‌کند
    نیویورک تایمز: ترامپ رئیس جمهور شود، مهاجران افغان را اخراج می‌کند

روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز در گزارشی اعلام کرده است که در صورت پیروزی ترامپ در انتخابات امریکا، بسیاری از مهاجران از جمله پناهجویان افغانستانی از امریکا اخراج خواهند شد.

به گزارش رادیو دری؛ نیویورک تایمز در گزارشی با اشاره به سیاست‌های مهاجرتی دونالد ترامپ نامزد انتخابات 2024 ریاست جمهوری امریکا افزوده است که دونالد ترامپ در حال برنامه‌ریزی برای سرکوب شدید مهاجران است.

بر اساس این گزارش، بر اساس سیاست‌های ترامپ، بسیاری از افرادی که به‌دلایل بشردوستانه اجازه زندگی موقت در امریکا را دریافت کرده‌اند، این وضعیت را از دست خواهند داد و از جمله ده‌ها هزار شهروند افغانستان که پس از تسلط طالبان در سال 2021 اجازه وروود به امریکا را یافته‌اند، اخراج خواهند شد.

نیویورک تایمز نوشته است که در مورد برنامه‌های مهاجرتی دونالد ترامپ در سال 2025 با شماری از مشاوران او  مصاحبه کرده‌است و آنان "گسترده‌ترین و مفصل‌ترین" توضیحات را در مورد برنامه‌های مهاجرتی او در صورت پیروزی احتمالی، ارائه کرده‌اند.

این گزارش حاکی است برنامه‌های ترامپ در سال 2025 به معنای حمله به مهاجرت در مقیاسی است که در تاریخ امریکا دیده نشده است و طبق آن، میلیون‌ها مهاجر غیرقانونی حتی دهه‌ها پس از زندگی در آن کشور، از ورود به امریکا منع یا اخراج می‌شوند.

دونالد ترامپ در دور اول ریاست‌جمهوری خود نیز سیاست‌های سخت‌گیرانه‌‌ای علیه مهاجران داشت و ورود مهاجران از شماری کشورهای اسلامی را ممنوع کرده بود

تظاهرات مسلمانان نیویورک در اعتراض به سیاست‌های مهاجرتی جدید آمریکا .

سیاست ضد مهاجرتی ترامپ؛ جدایی بیش از 3000 کودک از خانواده‌هایشان

 

کلیدواژه