عقرب 26, 1402 13:05 Asia/Kabul
  • طالبان: فجایع غزه نشان داد حقوق بشر حربه پیشبرد اهداف سیاسی است
    طالبان: فجایع غزه نشان داد حقوق بشر حربه پیشبرد اهداف سیاسی است

وزارت خارجه طالبان با محکومیت جنایات صهیونیست‌ها در نوار غزه تصریح کرد: برخورد دوگانه دولت‌های غربی در قبال این موضوع، آشکار کرد که ارزش‌های حقوق بشری حربه‌ای برای پیشبرد مقاصد سیاسی است.

به  گزارش رادیو دری، وزارت خارجه حکومت طالبان در این بیانیه‌ اعلام کرده است:  چهل روز است که برخلاف تمام معیارهای انسانی جنایات نظامیان صهیونیستی در غزه ادامه دارد و با گذشت هر روز، متجاوزان اسرائیلی بیش از پیش تمام قوانین جنگی را شکسته‌اند.

این بیانیه می افزاید: وزارت خارجه طالبان  بار دیگر جنایات اسرائیل علیه مردم غزه را با شدیدترین الفاظ محکوم می‌کند، مسوولان رژیم صهیونیستی را جنایتکاران جنگی  و اقدامات آن‌ها را در غزه، نقض آشکار قوانین جنگی می‌داند.

در این بیانیه از سازمان ملل و سازمان‌های مدعی حقوق بشر خواسته شده است که اگر به ارزش‌های اعلامی خود تعهد واقعی دارند،  با مواضع درست، روشن و منصفانه جلوی جنایات اسرائیل را در غزه بگیرند.

وزارت خارجه طالبان همچنین در پایان از دولت‌های عربی و اسلامی درخواست کرده است که صدای مردم مسلمان مظلوم غزه را بشنوند و با اقدامات موثر و معنادار وظیفه دینی و انسانی خویش را ادا کنند.

حماس: حمله به بیمارستان الشفا جنایتی جنگی و ضد انسانی است

عفو بین‌الملل: اتحادیه اروپا برای توقف جنایات رژیم صهیونیستی علیه غزه فراخوان بدهد

صلیب سرخ: وضعیت درمانی نوار غزه بسیار بحرانی است

کلیدواژه