عقرب 24, 1402 08:49 Asia/Kabul
  • عفو بین‌الملل: اتحادیه اروپا برای توقف جنایات رژیم صهیونیستی علیه غزه فراخوان بدهد
    عفو بین‌الملل: اتحادیه اروپا برای توقف جنایات رژیم صهیونیستی علیه غزه فراخوان بدهد

سازمان عفو بین‌الملل از شورای روابط خارجی اتحادیه اروپا خواست برای توقف جنایات و حملات رژیم صهیونیستی علیه باریکه غزه و اعلام آتش‌بس در این باریکه فراخوان بدهد.

به گزارش رادیو دری، سازمان عفو بین الملل در بیانیه ای ضمن درخواست از وزرای شرکت کننده در اجلاس شورای روابط خارجی اتحادیه اروپا در بلژیک برای دادن فراخوان جهت توقف جنایات و حملات رژیم صهیونیستی علیه باریکه غزه و اعلام آتش‌بس در این باریکه، بر ضرورت پایان یافتن بحران در غزه تاکید کرد.

عفو بین‌الملل در این بیانیه همچنین اتحادیه اروپا را در رعایت قوانین بین المللی و ارائه فراخوان آتش بس، ناموفق ارزیابی و از موضع آلمان، اتریش و جمهوری چک در ایجاد ممانعت برای ارائه این فراخوان انتقاد کرد. 

نیروهای مقاومت فلسطین هفتم اکتبر 2023 در پاسخ به هفت دهه تجاوز و جنایات صهیونیست ها ضد فلسطینیان، عملیات غافلگیر کننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از باریکه غزه علیه مواضع رژیم اشغالگر قدس آغاز کردند و این رژیم برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات گروههای مقاومت، با کمک آمریکا و اکثر کشورهای غربی اقدام به بمباران مراکز درمانی و منازل مسکونی غزه کرده است.

صهیونیست ها پس از شکست در عملیات الاقصی، به نبرد زمینی ضد غزه روی آوردند که با مقاومت مردم غزه روبرو شدند.

محکومیت سکوت غرب در قبال جنایات رژیم صهیونیستی علیه غزه توسط عفو بین الملل

کلیدواژه