ثور 11, 1403 12:57 Asia/Kabul
  • عفو بین الملل: اسرائیل از تسلیحات آمریکایی ضد فلسطینیان استفاده می کند
    عفو بین الملل: اسرائیل از تسلیحات آمریکایی ضد فلسطینیان استفاده می کند

سازمان عفو بین الملل اعلام کرد، نظامیان رژیم صهیونیستی در هدف قرار دادن غیرنظامیان در باریکه غزه از تسلیحات آمریکایی استفاده می کنند.

به گزارش رادیو دری، روزنامه واشنگتن پست به نقل از عفو بین الملل گزارش داد که ارتش رژیم صهیونیستی از تسلیحات آمریکایی ضد غیرنظامیان درغزه استفاده کرده که نقض قوانین حقوق بشری بین المللی است.

پیش تر هم خبرگزاری رویترز گزارش داد، مواردی جدی در مورد نقض احتمالی قوانین بشردوستانه از سوی رژیم صهیونیستی وجود دارد که از جمله این موارد می‌توان به حمله‌های مکرر ارتش رژیم اسرائیل به مناطق حفاظت شده و زیرساخت‌های غیرنظامی، تلفات بالای غیرنظامیان فلسطینی در جریان حمله ارتش به نیروهای نظامی حماس و قصور در بررسی تخلفات یا محاکمه کسانی که در وارد آمدن صدمات قابل توجه به غیرنظامیان و کشتن کارگران و روزنامه‌گاران نقش داشته‌اند، اشاره کرد.

رژیم اشغالگر صهیونیستی از 15میزان 1402 با حمایت همه‌جانبه کشورهای غربی، کشتار گسترده‌ای را در باریکه غزه ضد مردم بی‌دفاع و مظلوم فلسطین به راه‌ انداخته و سکوت جامعه جهانی و نهادهای حقوق بشری در قبال جنایات رژیم غاصب اسرائیل، موجب تداوم کشتار زنان و کودکان فلسطینی توسط ماشین جنگی این رژیم نامشروع شده است. 

بنابر اعلام وزارت بهداشت فلسطین، شمار شهدای حملات رژیم نسل کش صهیونیستی به باریکه غزه تاکنون به ۳۴ هزار و ۴۸۸ نفر و شمار زخمی‌ها به ۷۷ هزار و ۶۴۳ نفر رسیده است. 

تداوم ارسال تسلیحات آمریکا به رژیم صهیونیستی

کلیدواژه