عقرب 27, 1402 12:33 Asia/Kabul
  • پاکستان ادعا کرد:همسایگان افغانستان به سوی شناسایی طالبان گام برمی‌دارند
    پاکستان ادعا کرد:همسایگان افغانستان به سوی شناسایی طالبان گام برمی‌دارند

نماینده ویژه پاکستان در امور افغانستان با اذعان به برخی اقدامات مثبت حکومت طالبان مدعی شد که روسیه و همسایگان کابل در تکاپو هستند تا طالبان را به رسمیت بشناسند.

آصف علی خان دُرانی  که در دو ماه گذشته با هدف تنش زدایی در روابط با افغانستان دو بار به کابل سفر کرده است، در «مجمع گفت‌وگوی مارگله -۲۳» ادعا کرد: کشورهای همسایه افغانستان و روسیه گام‌های همزمانی را برای به رسمیت شناختن حکومت طالبان برداشته اند.

درانی  در عین حال تلاش پاکستان برای به رسمیت شناختن طالبان را رد کرد و افزود: همسایگان افغانستان به همراه روسیه  در صورت تحقق شرایط خاص، به طور همزمان رژیم طالبان را به رسمیت خواهند شناخت.

وی همچنین تاکید کرد: پاکستان مصمم به حفظ تعامل با هیات حاکمه موقت افغانستان است و تنش های دوجانبه در نهایت کاهش خواهد یافت.

نماینده ویژه پاکستان در امور افغانستان در پاسخ به انتقادات درباره اخراج اتباع افغانستانی تصریح کرد: این تنها پاکستان نیست که خواستار خروج اتباع غیرقانونی از کشور خود است.

این اظهارات مقام پاکستانی در حالی است که روسیه و کشورهای همسایه افغانستان بارها اعلام کرده اند که فعلا تصمیمی برای شناسایی طالبان ندارند.

مسکو هیچ تصمیمی برای به رسمیت شناختن طالبان ندارد

چین: اولویت ما به رسمیت شناختن طالبان نیست

ایران: شرایط به رسمیت شناختن طالبان فراهم نیست

کلیدواژه