قوس 02, 1402 16:25 Asia/Kabul
  • انتقاد شدید احمد مسعود از گزارش اخیر سازمان ملل درباره افغانستان
    انتقاد شدید احمد مسعود از گزارش اخیر سازمان ملل درباره افغانستان

رهبر جبهه مقاومت ملی افغانستان گزارش فریدون سینیرلی اوغلو هماهنگ‌کننده‌ ویژه‌ ملل‌متحد برای افغانستان را «ضعیف» و «ناکامل» خواند و گفت اگر طرح اوغلو تصویب شود، به وخامت اوضاع خواهد افزود.

به گزارش رادیو دری؛ احمد مسعود امروز در نشست «افغانستان میان گذشته و آینده» در مسکو افزود: حکومتی که به مردم افغانستان احترام نگذارد، نمی‌تواند به کشورهای دیگر و قوانین بین‌المللی احترام بگذارد.

اشاره احمد مسعود به گزارشی است که فریدون سینیرلی اوغلو درباره اوضاع افغانستان تهیه کرده و با امضای دبیرکل سازمان ملل به شورای امنیت این سازمان ارائه شده است.

در این طرح، نقشه‌راهی برای به رسمیت شناختن طالبان پیشنهاد و تصریح شده است که التزام به تعهدات بین‌المللی و آغاز فرایند منجر به ایجاد قانون اساسی فراگیر، به عادی‌سازی روابط جهان با طالبان خواهد انجامید

رهبر جبهه پنجشیری‌های ضد طالبان همچنین برگزاری همه‌پرسی برای تعیین نوع نظام آینده افغانستان را یکی از کلیدهای حل مشکل این کشور دانست و از برگزاری انتخابات و شکل‌گیری حکومتی با رای مردم، به‌عنوان یکی از راه‌ حل‌ها برای بحران افغانستان یاد کرد.

مسعود گفت: افغانستان پس از تسلط طالبان، قانون اساسی ندارد، مشروعیت ندارد، پرچم ملی ندارد، نیمی از جمعیت کشور به نام دین و برداشت غلط از شریعت به زندگی شبیه برده‌ها سوق یافته و از تمام شوون انسانی محروم شده اند و اقتصاد هم در شرف سقوط است.

مسعود با بیان اینکه افغانستان امروز به «طالبانستان» تبدیل شده است اظهار کرد: طالبان در سه دهه گذشته، به جز توافق‌نامه دوحه، به هیچ توافق دیگری پایبند نبوده‌اند.

 

احمد مسعود: مبارزه با طالبان ادامه دارد

آغاز نشست مسکو درباره افغانستان با حضور مخالفان طالبان

کلیدواژه