قوس 08, 1402 12:01 Asia/Kabul
  • اخراج پناهجویان افغان از پاکستان محور دیدار مقام طالبان با نماینده اتحادیه اروپا
    اخراج پناهجویان افغان از پاکستان محور دیدار مقام طالبان با نماینده اتحادیه اروپا

معاون کابینه حکومت طالبان در دیدار با نماینده اتحادیه اروپا در افغانستان گفت که پاکستان خلاف تمام قوانین بشری و بین‌المللی پناهجویان افغان را اخراج می‌کند.

به گزارش رادیو دری، «عبدالسلام حنفی» معاون اداری ریاست الوزرای طالبان در دیدار با «رافائلا یودیچی» سرپرست نمایندگی اتحادیه اروپا در افغانستان با اشاره غیرمستقیم به پاکستان گفت: بعضی از کشورهای همسایه خلاف تمام قوانین بشری و بین‌المللی، مهاجرین افغان را با وجود داشتن اسناد قانونی به زور اخراج می‌کنند.

حنفی افزود: اخراج اجباری مهاجرین افغان در فصل زمستان از پاکستان باری بر دوش کشور است، اما با این حال طالبان از تمام امکانات به خاطر عودت باعزت مهاجرین افغان استفاده می‌کند.

معاون اداری ریاست الوزرای طالبان همچنین تصریح کرد کابل خواستار مناسبات دوستانه با همه کشورهای جهان است و تلاش می‌کند مشکلات را از راه گفت وگو حل کند.

«رافائلا یودیچی» سرپرست نمایندگی اتحادیه اروپا در افغانستان نیز در این دیدار اظهار داشت این نمایندگی وضعیت افغانستان را از نزدیک مورد ارزیابی قرار داده و به کمک‌های بشردوستانه و حمایت‌های خود از افغانستان به ویژه در زمینه مهاجرین بازگشته به افغانستان ادامه می‌دهد.

انتقادها از تصمیم حکومت پاکستان مبنی بر اخراج اجباری مهاجرین افغان

کلیدواژه