قوس 10, 1402 16:59 Asia/Kabul
  • طالبان از دعوت نشدن نماینده افغانستان به کنفرانس تغییرات اقلیمی انتقاد کرد
    طالبان از دعوت نشدن نماینده افغانستان به کنفرانس تغییرات اقلیمی انتقاد کرد

اداره‌ ملی محیط زیست افغانستان در بیانیه ای با انتقاد از دعوت نشدن نماینده حکومت طالبان به کنفرانس تغییرات اقلیمی سازمان ملل، این اقدام را "یک ظلم بزرگ" خواند.

به گزارش رادیو دری؛  اداره‌ ملی محیط زیست حکومت طالبان امروز جمعه با انتشار بیانیه ای، به آسیب‌پذیری افغانستان در برابر تغییرات اقلیمی اشاره کرد و افزود: نبود نمایندگان طالبان در این نشست «جفا و ظلمی بزرگ» است.

در این بیانیه آمده است: اداره ملی حفاظت محیط زیست با توجه به اهمیت نشست کاپ 28، از قبل طرحی جامع را در مورد تبعات منفی تغییرات اقلیمی برای مردم افغانستان، برای ارائه در این گردهمایی آماده کرده بود، اما نمایندگان افغانستان، با اهداف سیاسی به این نشست دعوت نشدند.

اداره ملی حفاظت محیط زیست طالبان اظهار کرد: تغییرات اقلیمی، شرایط اقتصادی و اجتماعی مردم افغانستان را وخیم‌تر کرده و باران‌های غیرموسمی و سیلاب‌های شدید تلفات جانی و مالی زیادی بر مردم وارد کرده است.

طالبان از سازمان ملل خواست بدون در نظر گرفتن ملاحظات سیاسی به ارسال کمک‌ به افغانستان ادامه دهد و  نشست‌های بین‌المللی را با حضور نمایندگان هیات حاکمه افغانستان برگزار کند.

 بیست‌وهشتمین کنفرانس تغییرات اقلیمی سازمان ملل متحد موسوم به کاپ ۲۸ در امارات در حال برگزاری است.

طالبان خواستار حضور در نشست تغییرات اقلیمی سازمان ملل شد

خسارت دومیلیارد دلاری افغانستان از تغییرات اقلیمی

افغانستان بیشترین آسیب را از تغییرات اقلیمی در جهان متحمل می‌شود

کلیدواژه