قوس 15, 1402 14:12 Asia/Kabul

جلسه کمیسیون تدارکات ملی برای بررسی چندین پروزه مختلف به ارزش حدود چهار میلیارد افغانی تشکیل شد.

به گزارش رادیو دری، دفتر مطبوعاتی معاونیت اقتصادی ریاست الوزرای حکومت طالبان اعلام کرد این جلسۀ کمیسیون تدارکات ملی به ریاست ملا عبدالغنی برادر آخند معاون اقتصادی و در قصر مرمرین برگزار شد.

در این جلسه، ۲۸ پروژه برای بررسی پیشکش گردید که از جمله قرارداد ۱۸ پروژه منظور شد و قرارداد پنج پروژه نیز به کمیته‌ها ارجاع شد تا به طور همه جانبه ارزیابی و برای تصمیم گیری نهایی به جلسۀ آیندۀ کمیسیون تدارکات ملی ارائه شوند.

همچنان پیرامون پنج پروژه دیگر به ریاست تدارکات ملی وظیفه سپرده شد تا قراردادهای یاد شده را به طور همه جانبه ارزیابی کند و گزارش آن را با رهبری کمیسیون تدارکات ملی شریک سازد.

این پروژه‌ها مربوط وزارتخانه‌های دفاع ملی، امور داخله، مالیه، فواید عامه، مخابرات و تکنالوژی معلوماتی/فناوری اطلاعاتی، شرکت برشنا و شاروالی/شهرداری کابل و به ارزش مجموع حدود چهار میلیارد افغانی است.

پروژه‌های منظور شده، تکمیل کار باقیماندۀ بند چک وردک، تکمیل امور باقیماندۀ ۲۲۰ کیلوولت لین برق ارغندی- غزنی، آماده ساختن پروژه‌ ۲۲۰ کیلو ولت نورالجهاد هرات و تورغندی، بازسازی اساسی سرک در امتداد ولسوالی شهر صفا در ولایت زابل تا مانجه، تکمیل امور باقیمانده لین دوم سرک کابل- لوگر، عرضه خدمات سریع انترنتی برای شهروندان و چند پروژه دیگر را شامل می شود که به گفته معاونیت اقتصادی ریاست الوزرا با اجرایی شدن آن فرصت های کاری برای هزاران نفر فراهم می گردد.

گفتنی است در حال حاضر بیکاری بزرگترین معضل در افغانستان است و تاکنون جمع کثیری از جوانان به سبب بیکاری و نبود راهی برای امرار معاش، ناگزیر به ترک وطن گردیده اند.

تاکید بر تکمیل پروژه های نیمه کاره در افغانستان

کلیدواژه