قوس 27, 1402 15:53 Asia/Kabul
  • گزارش کنگره آمریکا درباره سقوط دولت اشرف غنی
    گزارش کنگره آمریکا درباره سقوط دولت اشرف غنی

بررسی کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا نشان می‌دهد که سقوط دولت اشرف غنی رییس جمهور وقت افغانستان در اوت 2021/ اسد 1400 توسط طالبان، قابل پیش‌بینی بوده است.

به گزارش رادیو دری، کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا در گزارشی اعلام کرد که با وجود سنگ‌اندازی‌ها و مخالفت کاخ سفید با روند تحقیقات این کمیته درباره «خروج از افغانستان»، فعالیت‌های خود را در این زمینه همچنان پیش می‌برد.

یکی از دستیاران کمیته روابط خارجی آمریکا به «واشنگتن اگزمینر» گفت: در شش ماه گذشته، با وجود تمام مخالفت‌ها، آنان توانسته‌اند بیش از 15 مصاحبه مهم با مقام‌های دولت بایدن و دولت سابق آمریکا تهیه کنند.

دستیار کمیته روابط خارجی آمریکا که نامی از او در گزارش برده نشده، می گوید آنچه تا کنون آموخته‌ایم این بود که سقوط کابل کاملاً قابل پیش‌بینی بود.

بر اساس این گزارش، تحقیق این کمیته در چند مورد از جمله پایبندی دولت بایدن به توافقنامه دوحه، حفظ پایگاه هوایی بگرام و فرودگاه کابل و همچنان روند تخلیه ادامه دارد.

مایک مک‌کال، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا نیز به این نشریه گفت: دولت بایدن دوست دارد آمریکایی‌ها خروج آشفته از افغانستان را فراموش کنند.

وی افزود، این خروج دشمنان ما را در سراسر جهان جسورتر کرده است.

محقق: آمریکا، خلیل زاد و اشرف غنی نظام جمهوریت را ساقط کردند

کلیدواژه