قوس 28, 1402 09:01 Asia/Kabul

جمعیت هلال احمر افغانی در هرات از آغاز برنامه توزیع کمک برای یک هزار خانواده آسیب دیده از زلزله هرات خبر داد.

به گزارش فیض احمد محمدی خبرنگار رادیو دری، محمد عارف نوری از شهروندان هرات می گوید: زلزله های هرات به خانه ها، باغ ها و زمین های کشاورزی مردم این ولایت  به شدت آسیب رسانده است ونیاز به کمک رسانی دارد.

این شهروند هراتی که در ناحیه پنجم این شهر زندگی می کند، گفت که فرا رسیدن فصل  زمستان مشکلات مردم را بیشتر کرده و اگر به آن ها کمک های فوری از جمله مواد غذایی، سوخت، دارو و سرپناه نرسد این مشکلات به مراتب بیشتر خواهد شد .

علی احمد امیری مسئول شورای مردمی منطقه باغدشت شهر هرات نیز با تایید اینکه مشکلات مردم و بخصوص زلزله زدگان هرات بیشتر از حد تصور است اظهار داشت: منطقه باغدشت که عمدتا خانه های گلی در آن وجود دارد بر اثر زلزله های هرات یا ویران شده و یا آسیب جدی دیده است.

در همین حال مسئولان جمعیت هلال احمر در حوزه غرب افغانستان می گویند: این اداره از ساعات اولیه وقوع زمین لرزه در هرات تا کنون در چندین نوبت بسته های مواد غذایی، پوشاک، خیمه، پتو و سایر نیازمندی ها را بین آسیب دیدگان توزیع کرده است.

شیخ یارمحمد فاروقی رئیس اداره هلال احمر در زون غرب افغانستان با اشاره بر اینکه طی این 2 ماه تمرکز این اداره برای کمک رسانی برای افراد در حال خطر ولسوالی های زلزله زده هرات بوده است، خاطرنشان کرد: آمارهایی از سوی اداره محلی و سایر نهادهای خیریه از آسیب دیدگان مرکز شهر و نواحی شهری نیز به آنان رسیده و برنامه توزیع این کمک ها در این مناطق نیز آغاز شده است.

گزارش هلال احمر افغانستان از تخریب خانه های مردم بر اثر زلزله

کلیدواژه