قوس 30, 1402 17:01 Asia/Kabul
  • پاکستان، طالبان را به حمایت آشکار از گروه‌های تروریستی متهم کرد
    پاکستان، طالبان را به حمایت آشکار از گروه‌های تروریستی متهم کرد

نماینده پاکستان در سازمان ملل ادعا کرده است که گروه‌های تروریستی آشکارا تحت حمایت طالبان در افغانستان هستند.

به گزارش رادیو دری؛ منیر اکرم در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد افزود: حضور فعالانه گروه‌های تروریستی در افغانستان تهدیدی جدی برای پاکستان، منطقه و جهان است و این در حالی است که طالبان به اعضای تی‌.تی‌.پی و گروه‌های وابسته به آن آزادی عمل داده اند.

وی تهدید طالبان پاکستانی را بسیار جدی توصیف و اظهار کرد: حملات این گروه‌ به خاطر دست یافتن به سلاح‌های پیشرفته به جا مانده از نیروهای غربی، پیچیده‌تر شده است و و آنها از داخل افغانستان به نیروهای امنیتی پاکستان حمله می‌کنند. 

نماینده پاکستان در سازمان ملل از این سازمان خواست درباره سلاح‌های پیشرفته امریکایی که به ادعای او به دست طالبان پاکستانی رسیده است تحقیق کند.

منیر اکرم با اشاره به برخی اظهارات درباره لزوم تعامل با حکومت طالبان تصریح کرد: هر گونه سیاست این چنینی، باید براساس اقدامات طالبان علیه گروه‌های تروریستی در پیش گرفته شود؛ در غیر این صورت مانند 11 سپتامبر شاهد گسترش تروریسم از افغانستان به تمام جهان خواهیم بود.

ادعای مقامات اسلام‌آباد درباره فعالیت تحریک طالبان پاکستانی در افغانستان و سازماندهی حملات از خاک این کشور علیه پاکستان، از مهم ترین عوامل اختلافات ماههای اخیر میان دو کشور بوده است.

واکنش طالبان به اظهارات نماینده ویژه پاکستان درباره گروه تحریک طالبان

مقام پاکستان در سازمان ملل: تحریک طالبان در خاک افغانستان مستقر است

کلیدواژه