جدی 05, 1402 11:45 Asia/Kabul

مسئولین اداره محلی هرات از آغاز کار فاز چهارم راه آهن خواف – هرات خبر می دهند.

به گزارش فیض احمد محمدی خبرنگار رادیو دری می گویند: این پروژه به ارزش 57 میلیون افغانی تا چند ماه آینده به بهره برداری سپرده خواهد شد.

فاز چهارم این خط آهن در داخل افغانستان و از ایستگاه روزنک تا شهرک صنعتی ولایت هرات به طول 43 کیلومتر می باشد.

محمد نسیم محمدی رئیس اداره راه آهن ولایت هرات با اشاره بر اینکه هم اکنون در 5 نقطه کار احداث این خط آهن ادامه دارد، اظهار داشت: علاوه بر آغاز کار این خط آهن کار بررسی راه آهن از تورغندی در شمال ولایت هرات تا مرکز شهر نیز روی دست است.

این مقام حکومت طالبان در هرات خاطرنشان کرد: « کار احداث بخش چهارم خط آهن خواف – هرات که از نیمه های ماه عقرب سال جاری آغاز شده تا کنون به شدت جریان دارد.

مولوی محمدی تصرح کرد: امتداد این خط آهن و وصل شدن آن به راه آهن هرات – خواف آرزوهای دیرینه مردم افغانستان که داشتن راه آهن در کشور است بر آورده خواهد شد.

این مقام حکومتی همچنین گفت:  خاطرنشان کرد: « پس از وصل شدن افغانستان از طریق راه آهن به کشورهای همسایه و جهان صد در صد می توان گفت که شاهد تحولات زیادی در بخش های تجارت، اقتصاد و سرمایه گذاری خواهیم بود».

پروژه هایی از قبیل امتداد خط لوله گاز از ترکمنستان و از طریق افغانستان و پاکستان به کشور هند، توسعه راه آهن تورغندی، ایجاد شهرک صنعتی جدید و افزایش برق وارداتی از کشور ترکمنستان به هرات که می تواند این ولایت را هم چنان قطب اقتصادی افغانستان حفظ نماید.

کلیدواژه