جدی 05, 1402 13:32 Asia/Kabul

امر اطلاعات ریاست اطلاعات و فرهنگ ولایت ننگرهار از ایجاد کمیسیونی برای اصلاح تمامی تابلوهای نصب شده در این ولایت خبر داد.

به گزارش آصف شینواری خبرنگار رادیو دری، مولوی صدیق الله قریشی امر اطلاعات ریاست اطلاعات و فرهنگ ولایت ننگرهار می گوید: بر اساس فرمان هبت الله آخند زاده کمیسیونی  به رهبری وزارت اطلاعات و فرهنگ برای اصلاح  تمامی تابلوهای نصب شده در افغانستان ایجاد شده است.

قریشی افزود در ترکیب این کمیسیون علاوه بر نمایندگان سکتور امنیتی نمایندگان چندین ادارات دیگر حکومتی نیز وجود دارند.

به گفته‌ی مولوی صدیق الله قریشی این کمیسیون تمام تابلو هایی که با کلمات بیگانه به رسم الخط زبانهای ملی و رسمی پشتو و دری تحریر شده باشد پایین وبه جای ان تابلو های اصلاح شده نصب خواهد کرد.

امر اطلاعات ریاست اطلاعات وفرهنگ ولایت ننگرهار گفت: در نخستین نشست با تابلو نویسان و مسئولان شرکت های تبلیغاتی از آنها خواسته شد که بعد از این تابلو ها را به دو زبان رسمی و ملی کشور پشتو و دری بنویسند و برای راهنمایی اتباع خارجی و گردشگرانی که به کشور می آیند از زبان انگلیسی نیز استفاده شود.

کمیسیون اصلاح تابلوها در ولایت ننگرهار در حالی آغاز به فعالیت می کند که در این اواخر خبرهایی مبنی بر پایین کشیدن تابلوهایی به زبان دری در مناطق مختلف افغانستان و نصب تابلو هایی به زبان پشتو منتشر شده است.

متقی: پایین‌ کشیدن تابلوها به زبان فارسی در افغانستان کار افراد مغرض است

کلیدواژه