جدی 11, 1402 13:52 Asia/Kabul

پس از دو سال و نیم حاکمیت طالبان در افغانستان، شماری از تاجران فعالیت های تجاری و سرمایه‌گذاری خود را در کشور آغاز کرده اند.

به گزارش سمیع خاوری خبرنگار رادیو دری، پس از تامین امنیت و ایجاد ثبات دائمی در افغانستان، کار و فعالیت شرکت‌ و فابریکات تولیدی در ولایت تخار دو برابر افزایش یافته است.

مسئولان در ریاست صنعت و بازرگانی تخار می‌گویند، آنان در دو سال گذشته از توزیع جواز برای شرکت های تولیدی این ولایت نزدیک به ۱۰ میلیون افغانی عواید گردآوری و به حساب دولت واریز کرده اند.

عبدالرحمن غزنوی رئیس صنعت و بازرگانی تخار می‌گوید، اکنون بیش از ۱۰۰ شرکت تولیدی در این ولایت فعالیت دارد و حدوداً ۹۰ شرکت آن ثبت و راجستر شده اند.

در همین حال شماری از تاجران افغان در تخار می‌گویند، معافیت شرکت‌ها، کاهش مالیات شرکت های تولیدی از سوی حکومت و نیز فضای به میان آمده باعث شده است تا سرمایه گذاری در این ولایت افزایش یابد.

هم‌زمان با این شماری دیگر از باشندگان تخار از تاجران ملی و بین‌المللی می‌خواهند که با سرمایه‌گذاری و ایجاد شغل برای مردم در توسعه اقتصادی کشور سهم بگیرند.

تخار در شمالشرق افغانستان از جمله ولایتی به شمار می‌رود که در دو سال اخر در بخش های تولید آب معدنی، کفش، روغن، عسل و میوه خشک دست آوردهای خوبی داشته است و اکنون نیز تولیدات این ولایت در بازار های داخلی و خارجی به فروش می‌رسد.

شرایط سرمایه گذاری در افغانستان بیش از گذشته فراهم شده است

کلیدواژه