جدی 13, 1402 13:12 Asia/Kabul

افزایش روزافزون فقر و بیکاری در هرات پای ده ها کودک و نوجوان را به خیابان ها کشانده و آنان را مجبور به کار شاقه کرده است.

 به گزارش فیض احمد محمدی خبرنگار رادیو دری، شماری از شهروندان ولایت هرات حضور روز افزون کودکان خیابانی را نگران کننده می دانند و می گویند:  این وضعیت قابل تحمل نیست و باید مقام های محلی برای این کودکان زمینه های تعلیم و آموزش حرفه و فن را مساعد سازند تا آینده آنها تضمین شود.

از سوی دیگر مقام ها در اداره کار و امور اجتماعی ولایت هرات می گویند: صدها تن از همین کودکان که بی سرنوشت در خیابانها بودند شناسایی و به مراکز پرورشی فرستاده شدند.

حافظ میرزا محمد ابومنصور؛ رئیس این اداره خاطرنشان کرد: اداره محلی از تمام ظرفیت اش برای ایجاد زمینه های جذب این کودکان در پرورشگاه ها و مراکز آموزشی استفاده کرده و ظرفیت پذیرش این بخش ها را نیز افزایش داده است.

این مقام محلی در هرات تصریح کرد: هم اکنون در پرورشگاه های دولتی بیش از 600 تن از این کودکان بی سرپرست و ایتام در حال فراگیری علم و حرفه و فن هستند.

کارشناسان امور اجتماعی در هرات نیز نگران این وضعیت هستند و می گویند: تلاش های اداره های مربوطه برای ساماندهی بهتر این کودکان و نجات آنان از خیابان ها کافی نیست .

آنان می گویند: برخی موسسه ها نیز برنامه های حمایتی از کودکان را در هرات روی دست دارند اما آنگونه که انتظار می رود این برنامه ها کارساز نبوده و باید تجدید نظر هایی صورت گیرد.

 

کلیدواژه