جدی 18, 1402 10:43 Asia/Kabul
  • جبهه مقاومت افغانستان: طالبان مسوول اصلی حملات تروریستی در کشور است
    جبهه مقاومت افغانستان: طالبان مسوول اصلی حملات تروریستی در کشور است

جبهه مقاومت ملی افغانستان در بیانیه ای با محکومیت حمله تروریستی اخیر در غرب کابل مدعی شد: طالبان به عنوان عاملان اصلی خشونت، کشتار و حملات تروریستی علیه مردم ما در سه دهه گذشته، مسوول اصلی چنین حملات خونین و وحشیانه ای هستند.

به گزارش رادیو دری؛ گروه ضد طالبان موسوم به جبهه مقاومت ملی افغانستان به رهبری احمد مسعود در این بیانیه ادعا کرده است: طالبان به عنوان بنیانگذاران حملات انفجاری علیه مردم افغانستان، مسوول اصلی حمله انفجاری شام شنبه در غرب کابل‌ هستند.

در این بیانیه تصریح شده است: با توجه به پیشینه‌ خون‌بار این حملات که حیات جمعی جامعه شیعه و هزاره را در تمام محلات و اماکن عمومی هدف حذف و کشتار گروهی قرار‌ داده ‌است، جبهه مقاومت ملی افغانستان باور دارد که عاملان این جنایت همزمان با دشمنی با یک گروه مذهبى و قومی مشخص، در پی کشاندن افغانستان به خشونت‌های خطرناک فرقه‌ای‌اند.

در ادامه این بیانیه آمده است: دشمنان مردم افغانستان با انجام چنین حملاتی، از یک سو هم زیستی و اخوت اسلامی مثال زدنی را در این خطه برهم بزنند و از سوی دیگر کشور عزیز ما را وارد پهلوهاى تازه ای از خشونت و بحران می‌کنند.

این گروه سیاسی ضد طالبان از مردم افغانستان خواسته است که هوشیارانه متوجه اهداف شوم و پنهان در پس این جنایات باشند.

جبهه مقاومت ملی افغانستان همچنین از نهادهای معتبر و مسوول حقوق بشری نیز خواسته است که برای اجرای عدالت درباره عاملان این جنایات و‌ توقف این حملات هرچه زودتر اقدام کنند.

شام شنبه گذشته یک موتر کاستر حامل غیر نظامیان در ایستگاه قلعه ناظر دشت برچی هدف حمله تروریستی قرار گرفت که در نتیجه آن  20 تن شهید و زخمی شدند.

مسوولیت این جنایت را داعش بر عهده گرفته‌است.

داعش مسئولیت انفجار کابل را به عهده گرفت

طالبان: عاملان حملات تروریستی افغانستان فتنه‌گران هستند

کلیدواژه