جدی 20, 1402 10:25 Asia/Kabul

در نشست کمیسیون تدارکات ملی به ریاست معاون اقتصادی ریاست الوزرای حکومت طالبان 27 پروژه عمرانی به ارزش 10 میلیارد افغانی مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش ذبیح الله قریشی خبرنگار رادیو دری، دفتر مطبوعاتی معاونت اقتصادی ریاست الوزرای حکومت طالبان در خبرنامه ای اعلام کرد نشست کمیسیون تدارکات ملی در قصر مرمرین و به ریاست ملاعبدالغنی برادر آخند معاون اقتصادی تدویر شد و در آن ۲۷ پروژه ارائه شده مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این نشست، قرارداد ۲۴ پروژه منظور و قرارداد سه پروژه دیگر به ریاست تدارکات ملی و وزارتخانه‌های مربوط سپرده شد تا آن ها را همه جانبه ارزیابی نمایند.

به گفته معاون اقتصادی ریاست الوزرا، پروژه های منظور شده مربوط به وزارتخانه های دفاع ملی، امور داخله، فواید عامه، مخابرات و تکنالوژی/فناوری معلوماتی، صحت عامه، آب و انرژی، شرکت برشنا و شاروالی کابل است که ارزش مجموعی آن بالغ بر ۱۰ میلیارد افغانی است.

اعمار بند برق مایکروهایدل پارنده پنجشیر، تکمیل امور باقیماندۀ بند توری زابل، اعمار اساسی برخی از سرک‌های مهم شهر کابل، خدمات برق رسانی در ولایات مختلف و عرضه خدمات با کیفیت و سریع اینترنتی علاوه از شهرها در نقاط دوردست برای شهروندان از جمله پروژه های منظور شده است.

بنابر اعلام دفتر مطبوعاتی معاونیت اقتصادی ریاست الوزرای حکومت طالبان با تطبیق طرح‌های مورد بررسی قرار گرفته، برای هزاران تن از شهروندان فرصت‌های کاری فراهم می شود.

نبود کار و بحران اقتصادی بزرگترین مشکل حال حاضر شهروندان افغانستان است.

قدردانی والی هرات از همکاری ایران در ساخت پروژه های بزرگ در افغانستان

کلیدواژه