جدی 20, 1402 12:28 Asia/Kabul

معاون وزارت داخله حکومت طالبان حملات تروریستی اخیر در افغانستان را برنامه آمریکا و مزدورانش برای تفرقه افکنی بین شیعه و سنی دانست.

به گزارش ذبیح الله قریشی خبرنگار رادیو دری، محمد نبی عمری معاون اول وزارت امور داخله حکومت طالبان در یک سمینار چهار روزه برای سخنگویان والی‌ها و قوماندانی‌/فرماندهی‌های امنیه در کابل با اشاره به حمله‌های دهشت افکنانه اخیر گفت: دشمنان افغانستان می‌خواهند میان اهل تشیع و تسنن تفرقه ایجاد کنند اما موفق نمی شوند و بدون شک این حمله‌ها از برنامه‌های آمریکا و مزدوران آن می باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت آزادی بیان نباید با منافع ملی و مسائل علیای کشور در تضاد واقع شود و حریم خصوصی افراد نقض گردد.

معاون وزارت داخله حکومت طالبان درباره نظام سیاسی مناسب برای افغانستان گفت: تنها نظامی که می تواند ثبات را در کشور تأمین کند آن نظام اسلامی است و نظام‌های دیگر قابل پذیرش نیست.

عمری همچنین مدعی شد تجربه نشان داده است که دموکراسی نمی‌تواند در افغانستان آرامش بیاورد.

در این محفل همچنین مسئولان وزارت اطلاعات و فرهنگ از سخنگویان خواستند که با خبرنگاران همکاری نموده اطلاعات را با آن ها شریک سازند.

این در حالی است که خبرنگاران خواهان همکاری بیشتر سخنگویان هستند و تاکید می کنند که سخنگویان باید اطلاعات را پیش از فوت خبر در اختیار خبرنگاران قرار دهند. 

داعش عامل انفجار شرق کابل

افزایش قربانیان جنایت تروریستی در کابل؛ پلیس طالبان تایید کرد

کلیدواژه