آمادگی علمای شیعه افغانستان برای همکاری با طالبان در مقابله با دین ستیزی و توطئه خارجی
(last modified 1402-10-20T11:39:43+00:00 )
جدی 20, 1402 16:09 Asia/Kabul
  • آمادگی علمای شیعه افغانستان برای همکاری با طالبان در مقابله با دین ستیزی و توطئه خارجی
    آمادگی علمای شیعه افغانستان برای همکاری با طالبان در مقابله با دین ستیزی و توطئه خارجی

هیأت رئیسه شورای علمای شیعه افغانستان بر عزم خود برای همکاری با حکومت طالبان در زمینه مقابله با دین گریزی، دین ستیزی و توطئه های خارجی تاکید کردند.

به گزارش رادیو دری؛ شورای علمای شیعه افغانستان در بیانیه ای با اشاره به دیدار اخیر شماری از رهبران خود با والی کابل تصریح کرد: در این دیدار گفته شد که هم اینک دو مکتب استکبار و اسلام در تقابل با هم قرار دارند و علمای تشیع مصمم هستند  در مقابله با دین گریزی، دین ستیزی و توطئه‌های خارجی با حکومت سرپرست همکاری کنند.

علمای شیعه افغانستان همچنین با تاکید بر ضرورت تدابیر امنیتی بیشتر در مدارس، مراکز دینی و تجمعات شیعیان، به حکومت سرپرست افغانستان توصیه کرده است تا در این موارد از همکاری کمیسیون امنیتی مراکز امور دینی با نهاد‌های امنیتی بهره گیرند.

شورای علمای شیعه افزوده اند: در شرایط کنونی ایجاب می‌کند فاصله موجود بین مذاهب اسلامی به ویژه اهل تشیع و اهل سنت با درایت علما و روشنفکران جامعه از میان برداشته شود.

در این دیدار، محمد امان عبید والی کابل نیز بر تقویت روابط حکومت و مردم و مقابله با هر گونه تبعیض قومی و مذهبی تاکید کرد و شورای علمای شیعه افغانستان را مرجع خوبی برای حل و فصل مشکلات مردم خواند.

معاون سیاسی طالبان با شورای علمای شیعه افغانستان دیدار کرد

نگرانی شورای علمای شیعه افغانستان از گسترش حملات تروریستی

 

کلیدواژه