جدی 21, 1402 09:33 Asia/Kabul

مرکز فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در هرات چهارمین دور کارگاه آموزشی فرصت ها و ظرفیت های تولید و سرمایه گذاری در بخش صنایع کوچک افغانستان را برگزار کرد.

به گزارش فیض احمد محمدی خبرنگار رادیو دری، مسئولان برگزاری می گویند: این کارگاه دانش افزایی به هدف رشد تولیدات بدون کارخانه و رونق صنعت در کشور راه اندازی شده است.

مجید خالقی نیا مسئول مرکز فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در هرات  گفت: رونق اقتصادی، توسعه کار و بالا بردن ظرفیت های تولیدی راه رسیدن به خودکفایی را در افغانستان کوتاهتر می سازد.

وی رشد صنایع کوچک را سرآغاز رسیدن به صنعت و تولید انبوده عنوان کرد و اظهار داشت: حمایت حکومت از کار، تولید و صنعت در سایه امنیت باعث ایجاد فرصت های کاری و رشد صنعت و تولید در کشور خواهد شد.

عباس حقیقی مشاور تجارت و سرمایه گذاری در افغانستان نیز در این باره گفت: صنعت و سرمایه گذاری در کشورهای رو به انکشاف از اساسی ترین موضوعاتی است که هم حکومت و هم بخش های خصوصی باید به آن توجه خاص داشته باشند.

حقیقی خاطرنشان کرد: برای رسیدن به تولید، صنعت و سرمایه گذاری های کلان باید از تولید و صنعت بدون کارخانه شروع کرد.

از سوی دیگر شماری از صنعتگران، صاحبان مشاغل و کارخانه داران هرات می گویند: تبادل تجربیات و افکار به دلیل رونق اقتصادی در بین صنعتگران می تواند ظرفیت و توانایی تولید بیشتر را بالا ببرد.

گشایش نمایشگاه "سماع قلم" در مرکز فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در هرات

کلیدواژه