جدی 23, 1402 11:45 Asia/Kabul
  • جمعیت علمای اسلام پاکستان: سفر فضل‌الرحمان به کابل موفقیت‌آمیز بود
    جمعیت علمای اسلام پاکستان: سفر فضل‌الرحمان به کابل موفقیت‌آمیز بود

جمعیت علمای اسلام پاکستان با انتشار گزارشی، سفر رهبر این گروه به افغانستان را «موفقیت آمیز» توصیف کرد.

به گزارش رادیو دری؛ با اتمام سفر 6 روزه مولوی فضل الرحمان به افغانستان، جمعیت علمای پاکستان در گزارشی با پخش ویدیویی از ورود مولوی فضل‌الرحمان به میدان هوایی کابل نوشت: او در این سفر با رهبر طالبان و شماری از وزیران و مقام‌های ارشد این گروه از جمله ملا عبدالغنی برادر، ملا یعقوب و امیرخان متقی وزیر دفاع و خارجه طالبان دیدار کرده است.

جمعیت علمای اسلام هدف از  این سفر را حل مسائل بین  کابل و اسلام آباد خوانده و از قول ملا برادر افزوده است که سفر فضل‌الرحمان «گامی نیک» برای افغانستان و پاکستان به شمار می رود و تاثیرات مثبتی خواهد داشت.

بر اساس این گزارش، در این سفر وزیر دفاع طالبان هم به مولوی فضل‌الرحمان گفته است که طالبان بین خود و پاکستان فرقی قائل نیست و امید است که در پی این سفر، وضع تغییر کند و تنش‌ها بین طالبان و پاکستان کاهش یابد.

این در حالی است که ممتاز زهرا بلوچ سخنگوی وزارت خارجه پاکستان پیش از این در گفتگو با خبرنگاران، سفر مولوی فضل‌الرحمان به کابل را شخصی خوانده و تاکید کرده بود که او نماینده دولت پاکستان نیست.

فضل‌الرحمان رهبر جمعیت علمای اسلام پاکستان روز یکشنبه 15 جدی در صدر گروهی 9 نفره از روحانیان دارای گرایش دیوبندی به کابل سفر و با مقامات طالبان دیدار کرد.

مولوی فضل الرحمان از آینده طالبان پاکستانی و طالبان افغانستانی نگران است

مولوی فضل‌الرحمان پیام اسلام‌آباد را به رهبر طالبان رساند

پاکستان از سفر مولوی فضل‌الرحمان به کابل ابراز بی اطلاعی کرد

کلیدواژه