جدی 23, 1402 14:26 Asia/Kabul
  • شورای مقاومت افغانستان بر تشکیل دولت مبتنی بر انتخابات در این کشور تاکید کرد
    شورای مقاومت افغانستان بر تشکیل دولت مبتنی بر انتخابات در این کشور تاکید کرد

شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان در بیانیه ای تاکید کرد: تنها راه‌حل بحران کنونی این کشور، تشکیل دولتی مبتنی بر اراده‌ مردم از طریق انتخابات، احترام به ارزش‌های انسانی و قواعد حقوقی و رها کردن مردم افغانستان از جو «اختناق و خفقان کنونی» است.

به گزارش  رادیو دری؛ شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان جمعه‌شب در بیانیه ای با استقبال از اظهارات اخیر  رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان امریکا درباره  گفتگو با رهبران ضدطالبان افزوده است: «اکنون خوشحال هستیم که جهان کم‌کم به مواضع برحق مردم افغانستان واقف می‌شود و هرچه زمان می‌گذرد ماهیت گروه مسلط، بهتر و بیشتر شناخته می‌شود.»

در این بیانیه از همه کشورهای جهان به‌ویژه کشورهای مرتبط با افغانستان خواسته شده است که در سیاست‌های تعامل‌گرایانه خود با گروه طالبان تجدید نظر کنند.

مایکل مک‌کال رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان امریکا اخیرا در نشست بررسی سیاست‌های دولت بایدن در قبال افغانستان گفتگو با «رهبران شمال» به‌ویژه احمد مسعود رهبر جبهه مقاومت ملی را خواستار شد.

او گفته بود که تلاش‌های بیست ساله امریکا در افغانستان کاملاً از بین رفته است، کمک‌های امریکا به مردم افغانستان از سوی طالبان دزدیده می‌شود و دولت بایدن باید سیاست‌های خود را در قبال این گروه تغییر دهد.

تلاش آمریکا برای خروج طالبان از فهرست گروه های تروریستی

نماینده کنگره آمریکا: راهی برای مصالحه با طالبان نیست

کلیدواژه