دلو 10, 1402 19:15 Asia/Kabul
  • شورای مقاومت افغانستان: سازمان ملل جریان‌های سیاسی افغان را نادیده گرفته است
    شورای مقاومت افغانستان: سازمان ملل جریان‌های سیاسی افغان را نادیده گرفته است

شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان با اشاره به برنامه سازمان ملل متحد برای برگزاری نشست دوحه، از این سازمان به خاطر نقض تعهداتش در قبال گروه‌های سیاسی افغانستان انتقاد کرد.

به گزارش رادیو دری؛ شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان در بیانیه ای اعلام کرد: سازمان ملل در مورد نشست دوحه با جریان‌های سیاسی افغانستان مشورت نکرده‌ و این در حالی است که بر اساس قطعنامه شورای امنیت، این سازمان متعهد شده است تا در مشورت با همه جوانب از جمله جامعه مدنی، جناح‌های سیاسی، کشورهای منطقه و جامعه جهانی، نماینده ویژه انتخاب و بر اساس ارزش‌های منشور ملل متحد، راه‌حل مناسبی برای برون‌رفت افغانستان از وضعیت کنونی جستجو کند.

در این بیانیه تصریح شده است که تاکنون به رغم تعیین تاریخ اجلاس دوحه، با جریان‌های مؤثر سیاسی افغانستان مشورت نشده است.

شورای مقاومت ملی افغانستان تاکید کرده است که سازمان ملل متحد و جامعه‌ جهانی وظیفه دارند تا مردم افغانستان را از وضعیت کنونی نجات دهند و تنها راه ممکن، آغاز گفت‌وگوهای معنادار و منسجم، با حضور همه‌ طرف‌های درگیر در مسایل این کشور است.

این شورا تصریح کرده است که با توجه به تجربیات گذشته، نادیده‌گرفتن هر یک از طرف‌های درگیر در افغانستان به منزله‌ شکست روندهای موجود و طولانی‌شدن بحران این کشور خواهد بود.

نشست دوحه قرار است 29 و 30 دلو (18 و 19 فبروری) به میزبانی سازمان ملل برگزار شود.

هدف از برگزاری این نشست، بررسی راههای افزایش مشارکت بین‌المللی در مسایل افغانستان و نیز بحث درباره تعیین نماینده ویژه سازمان ملل برای این کشور خواهد بود.

شورای ملی مقاومت افغانستان: گزارش شورای امنیت، از استبداد طالبان پرده برداشت

نماینده روسیه در نشست کابل: افغانستان باید محور نشست دوحه باشد

کلیدواژه