جدی 23, 1402 17:27 Asia/Kabul
  • طالبان حملات آمریکا و انگلیس به یمن را به شدت محکوم کرد
    طالبان حملات آمریکا و انگلیس به یمن را به شدت محکوم کرد

حکومت طالبان در واکنش به بمباران یمن توسط آمریکا و انگلیس، ضمن محکومیت شدید این اقدام تصریح کرد آمریکا و شرکایش باید از شکست‌های خود در گذشته درس بگیرند.

به گزارش رادیو دری، ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی حکومت طالبان در اطلاعیه ای ضمن محکومیت حملات آمریکا و انگلیس به یمن، این اقدام را نقض آشکار قواعد بین‌المللی دانست و هشدار داد چنین اقداماتی سبب تشدید پیچیدگی‌ها در منطقه شده و امنیت و ثبات خاورمیانه و همه کشورهای منطقه را در معرض خطر جدی قرار داده است.

مجاهد با تأکید بر اینکه آمریکا و شرکایش باید از شکست‌های گذشته خود درس بگیرند، افزوده است: متأسفانه دولت‌های تأثیرگذار منطقه‌ای و بین‌المللی نتوانسته‌اند جلوی نسل‌کشی فلسطینیان توسط رژیم صهیونیستی در غزه را بگیرند و فقدان اقدامات مؤثر در این زمینه منجر به سرایت جنگ به دیگر کشورها می‌شود.

اطلاعیه سخنگوی طالبان تصریح می‌کند: از حمایت جنایات اسرائیل تا حمله به یمن، همه اقدامات غیرانسانی، تحریک‌آمیز و تجاوز مستقیم به ملت‌های مسلمان است.

سخنگوی حکومت طالبان از کشورهای مسلمان خواست از فلسطین و سایر کشورهای مسلمان حمایت کنند و با کنار گذاشتن اختلافات کوچک خود در چنین شرایط حساس، به تعهدات خود در قبال مظلومان به عنوان یک ملت عمل کنند.

حکومت طالبان از کشورهای تأثیرگذار نیز خواست با همکاری یکدیگر از بی‌ثباتی بیشتر در منطقه جلوگیری کنند و فشارها را بر رژیم صهیونیستی و حامیان آن اعمال کنند تا کشتار مردم فلسطین و حملات به یمن فوراً متوقف شده و راه حل دائمی برای مسأله فلسطین ایجاد شود.

انصارالله یمن: تجاوز آمریکا و بریتانیا موضع ما را در قبال رژیم صهیونیستی تغییر نمی‌دهد

کلیدواژه