جدی 23, 1402 11:19 Asia/Kabul
  • انصارالله یمن: تجاوز آمریکا و بریتانیا موضع ما را در قبال رژیم صهیونیستی تغییر نمی‌دهد
    انصارالله یمن: تجاوز آمریکا و بریتانیا موضع ما را در قبال رژیم صهیونیستی تغییر نمی‌دهد

دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن اعلام کرد: حملات اخیر آمریکا و انگلیس به این کشور موضع مردم یمن را در حمایت از مردم فلسطین در مقابل تجاوزهای رژیم اسرائیل و آمریکا تغییر نخواهد داد.

به گزارش رادیو دری؛ دفتر سیاسی انصارالله یمن جمعه شب در بیانیه ای با تاکید بر اینکه تجاوز جنایتکارانه به مردم یمن هیچ توجیه شرعی و قانونی ندارد گفته است که این تجاوز در پاسخ به اوامر (رژیم) اسرائیل صورت گرفته است و بی پاسخ و بدون مجازات نخواهد ماند و کشورهای متجاوز باید تمام  پیامدهای این تجاوز را متحمل شوند.

انصارالله همچنین از مواضع کشورها، احزاب و جنبش‌هایی که با تجاوز آمریکایی - انگلیسی به مردم یمن مخالفت کردند، قدردانی کرده است.

نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد نیز تجاوز نظامی علیه یمن به رهبری آمریکا و بریتانیا را محکوم و اعلام کرد:  اقدامات غیرقانونی ایالات متحده آمریکا و بریتانیا خلاف قوانین بین المللی و بدون مجوز است.

فرماندهی نیروی هوایی ارتش آمریکا  بامداد جمعه به وقت محلی، با پرتاب 100 موشک هدایت شونده به بیش از 60 هدف در 16 مقر نیروهای ارتش ملی یمن حمله کرد  که بر اثر آن پنج نفر کشته و شش نفر دیگر زخمی شدند.

این حملات در پی آن صورت گرفت که ارتش یمن در هفته‌های گذشته در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی رژیم صهیونیستی یا کشتی‌های حامل کالا برای این رژیم را که عازم سرزمین‌های اشغالی در دریای سرخ، اقیانوس هند و تنگه باب‌المندب بودند، هدف قرار داده است.

نیروهای ارتش یمن متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم اسرائیل حملات خود به نوار غزه و کشتار مردم این منطقه را متوقف نکند، حملات به کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ ادامه خواهد داد.

حمله موشکی آمریکا و بریتانیا به شمال و غرب یمن

حملات یکجانبه آمریکا به یمن ادامه دارد

کلیدواژه