ثور 21, 1403 13:00 Asia/Kabul

همزمان با میلاد خجسته بانوی فاضله و کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه (س) که در ایران به نام «روز دختر» نامگذاری شده است، جشن های دهه کرامت در ایران اسلامی آغاز شد.

به گزارش رادیو دری؛ امروز بیست و یکم ثور برابر با یکم ذی قعده سالروز میلاد حضرت فاطمه معصومه (س)، دختر بزرگوار امام موسی بن جعفر(ع) و خواهر گرانقدر حضرت ثامن الحجج علی بن موسی‌الرضا علیه السلام است.

به همین مناسبت حرم آن بانوی کریمه در شهر قم و نیز حرم نورانی عالم آل طاها حضرت امام رضا (ع) در مشهد، آذین بندی و چراغانی شده است و هزاران دلداده اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام از راههای دور و نزدیک خود را به این آستان های ملکوتی رسانده اند تا این عید خجسته را به محضر خاندان رسالت شادباش عرض کنند.

امروز همچنین در ایران، روز دختر است و به همین مناسبت خانواده های دختر دار، مقام دختران خود را با دادن هدایا و برپایی جشن های خانوادگی گرامی می دارند.

همزمان با این میلاد مبارک از امروز تا یازدهم ذی قعده سالروز ولادت امام رووف حضرت علی بن موسی الرضا(ع) که در ایران به نام «دهه کرامت» نامگذاری شده، جشن ها و برنامه های متعددی در سراسر این کشور برگزار می شود.

تعویض پرچم حرم مطهر حضرت معصومه(س) به مناسبت آغاز دهه کرامت

انتشار نماهنگ «مهر خواهر برادری» در ایام دهه مبارک کرامت

کلیدواژه