جوزا 14, 1403 09:29 Asia/Kabul
  • سرپرست ریاست جمهوری ایران: فرهنگ و مکتب مقاومت یادگار حضرت امام (ره) است
    سرپرست ریاست جمهوری ایران: فرهنگ و مکتب مقاومت یادگار حضرت امام (ره) است

سرپرست ریاست جمهوری ایران گفت: جریان مقاومت، فرهنگ مقاومت و مکتب مقاومت یادگار حضرت امام (ره) است و امروز همان جریان، فلسطین را به مساله اول دنیا بدل کرده است.

به گزارش رادیو دری؛ محمد مخبر در مراسم بزرگداشت سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) در تهران افزود: مقاومت و جریان آن در فلسطین از زمانی شکل گرفت که امام (ره)، موضوع فلسطین را مساله اول جهان اسلام اعلام کرد.

وی اظهار کرد: امروز مقاومت در غزه نیز یادگار امام خمینی (ره) است

سرپرست ریاست جمهوری ایران سپس با اشاره به ویژگی های شخصیتی بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی اضافه کرد: امام، فقیه، فیلسوف، متکلم، عارف و سیاستمدار بود، اما ویژگی‌هایی در ایشان بود که این ویژگی‌ها، امام را نه تنها در ذهن و اندیشه جهان اسلام، بلکه در جهان استضعاف نمونه و بارز کرد.

مخبر گفت: امام به مستضعفان عشق داشت و در ابتدای انقلاب که همه زیر پرچم امام(ره) بودند، آن کسانی که عاشق ایشان بودند، مستضعفین بودند.

وی زمان شناسی و دشمن شناسی را از دیگر ویژگی های شخصیتی حضرت امام خمینی (ره) اعلام و تصریح کرد: روزی که امام(ره)، نابودی شوروی سابق را پیش بینی کردند، هیچکس باور نمی کرد.امام(ره) پیش بینی کرده بودند که چه به سر صدام می آید و همان هم شد.

مدیر قوه مجریه ایران یکی از برجسته ترین شاگردهای مکتب امام(ره) را حضرت آیت الله خامنه ای دانست و افزود: راهی که امام(ره) شروع کردند، رهبر معظم انقلاب به بهترین وجه ادامه دادند و امروز جمهوری اسلامی به جایی رسیده است که قدرتهای بلامنازع نمی توانند در منطقه تصمیمی بگیرند، مگر اینکه نظر جمهوری اسلامی را در نظر بگیرند. 

مخبر اظهار کرد: به یمن تفکر امام(ره) امروز یکجانبه گرایی در دنیا به پایان رسیده و معادلات جهان تغییر کرده است؛ ما امروز از نظر نظامی مقتدر هستیم و هیچ کس، دیگر به درگیری نظامی با ایران فکر نمی کند.

محمد مخبر معاون اول رئیس جمهوری ایران، پس از شهادت آیت الله رئیسی در سانحه سقوط بالگرد، سرپرستی ریاست جمهوری و مدیریت قوه مجریه این کشور را بر عهده گرفته است.

تصاویری دیدنی از زندگی شخصی امام خمینی (ره)

چهاردهم جوزا؛ رستاخیز اندوه ملت‌های آزاده جهان در فراق خمینی کبیر (ره)

کلیدواژه