جدی 25, 1402 18:58 Asia/Kabul
  • رایزنی کاظمی قمی با وزیر خارجه پاکستان درباره وضعیت افغانستان
    رایزنی کاظمی قمی با وزیر خارجه پاکستان درباره وضعیت افغانستان

نماینده ویژه رئیس جمهوری اسلامی ایران در امور افغانستان در دیدار با وزیر امور خارجه پاکستان و نماینده ویژه این کشور در امور افغانستان پیرامون آخرین تحولات منطقه‌ای و همکاری‌های دوجانبه گفت‌وگو کرد.‌

به گزارش رادیو دری به نقل از روابط عمومی دفتر سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان، حسن کاظمی قمی امروز در اسلام‌آباد به طور جداگانه با جلیل عباس جیلانی وزیر امور خارجه و آصف علی خان دُرانی نماینده ویژه نخست وزیر پاکستان در امور افغانستان دیدار کرد.

وزیر امور خارجه پاکستان بر تعهد این کشور به صلح و ثبات در افغانستان و ضرورت افزایش هماهنگی برای ثبات منطقه ای تاکید کرد.

وی همچنین نقش حیاتی کشورهای همسایه افغانستان برای دستیابی به چشم انداز منطقه‌ای صلح آمیز و با ثبات را حائز اهمیت دانست.

کاظمی قمی در دیدار با آصف دُرانی همتای پاکستانی خود نیز پیرامون همکاری‌های دوجانبه، وضعیت افغانستان و روندهای منطقه‌ای برای صلح گفت‌وگو کرد.

 

نماینده ویژه رئیس جمهوری اسلامی ایران در امور افغانستان و سرپرست سفارت ایران در کابل به دعوت همتای پاکستانی خود برای رایزنی پیرامون مسائل منطقه‌ای و همکاری‌های دوجانبه شب گذشته به اسلام‌آباد سفر کرده است.

اواسط سنبله امسال آصف علی خان درانی، نماینده ویژه پاکستان در امور افغانستان با هدف رایزنی‌های دوجانبه و منطقه‌ای با جمهوری اسلامی ایران به ویژه بررسی تحولات افغانستان به تهران سفر کرده بود.

 

تحلیل- سفر نماینده ویژه ایران در امور افغانستان به پاکستان

 

کلیدواژه