جدی 26, 1402 11:15 Asia/Kabul
  • تاکید بر تشکیل هسته اصلی گروه تماس منطقه‌ای برای افغانستان با حضور همسایگان
    تاکید بر تشکیل هسته اصلی گروه تماس منطقه‌ای برای افغانستان با حضور همسایگان

نماینده ویژه رئیس‌جمهوری ایران در امور افغانستان گفت: با همتایان پاکستانی توافق کردیم کشورهای همسایه افغانستان هسته اصلی گروه تماس منطقه‌ای برای افغانستان را تشکیل دهند.

به گزارش رادیو دری، ، حسن کاظمی قمی دوشنبه شب در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: در ادامه تلاش‌های منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران برای کمک به مردم افغانستان، امروز در اسلام آباد پاکستان با جناب آقای جلیل عباس جیلانی وزیر امور خارجه، جناب آقای آصف درانی نماینده ویژه پاکستان در امور افغانستان و سایر مقامات این کشور ملاقات کردم.

وی افزود، در این ملاقات ها تاکید کردم صلح و ثبات منطقه وابسته‌ به صلح و ثبات در افغانستان است و آن چه که می تواند به برقراری این صلح کمک کند، ابتکارات منطقه‌ای با محوریت کشورهای همسایه افغانستان است.

کاظمی قمی تصریح کرد، در این چارچوب، با همتایان پاکستانی توافق کردیم کشورهای همسایه افغانستان هسته اصلی گروه تماس منطقه‌ای برای افغانستان را تشکیل داده و بسته‌ای از پیشنهادات سازنده را به حکومت سرپرست افغانستان ارائه کنند.

 وی اضافه کرد که  گروه تماس و دستورکار آن قابل گسترش می‌باشد و می‌تواند به نگرانی‌های همسایگان افغانستان، کشورهای منطقه و جامعه بین‌المللی در مورد افغانستان در قالب یک دستورکار مشخص با جدول زمانی منطقی، به صورت گام به گام بپردازد.

مذاکرات امنیتی ایران _ پاکستان درباره وضعیت امنیتی در افغانستان، به ویژه، فعالیت گروه‌های تروریستی در جهان در این کشور که تهدیدی علیه جهان و منطقه ایجاد می‌کند، روز دوشنبه برگزار شد.

رایزنی کاظمی قمی با وزیر خارجه پاکستان درباره وضعیت افغانستان

کلیدواژه