دلو 02, 1402 10:27 Asia/Kabul

سرپرست اداره تنظیم امور زندان‌های حکومت طالبان گفته است که در سفر اخیر معاون قوه قضائیه ایران به افغانستان، ایران برای انتقال بیش از چهار هزار زندانی افغانستانی به کشورشان وعده همکاری داده است.

به گزارش ذبیح الله قریشی خبرنگار رادیو دری؛ محمد یوسف مستری افزود: جرم بیشتر این زندانیان قاچاق مواد مخدر، قتل، زنا و سایر جرایم جنایی است.

به گفته وی، جمهوری اسلامی ایران اولین کشوری است که با حکومت طالبان برای انتقال زندانیان افغانستانی توافق کرده است.

سرپرست اداره تنظیم امور زندان‌های حکومت طالبان اضافه کرد که سال گذشته از مجموع ۶ هزار زندانی افغان در ایران،  هزار و۲۳۰ نفر به حکومت طالبان تحویل و برای گذراندن باقی مانده دوره حبس خود به زندان های افغانستان منتقل شدند.

مستری افزود: مقام‌های ایرانی در دیدار با هیأت مقامات طالبان، حکم اعدام ۲۵۰ شهروند افغانستانی را نیز به حبس مبدل کرده اند.

سرپرست اداره تنظیم امور زندان‌های حکومت طالبان این را هم گفت که ۴۰۰ زندانی افغانستانی به جرم قتل در ایران در زندان هستند و حکومت ایران بنا بر نارضایتی بستگان مقتولان، این مجرمان را به حکومت طالبان تحویل نداده است.

یادآور می شود که کاظم غریب‌آبادی معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر ایران به دعوت وزارت عدلیه افغانستان در صدر هیأتی به کابل سفر کرده است.

ادامه روند آزادی زندانیان افغان از زندان های ایران و پاکستان

ادامه انتقال زندانیان افغان از ایران/ 180 زندانی وارد افغانستان شدند

کلیدواژه