دلو 05, 1402 18:32 Asia/Kabul
  • وست از تعیین نماینده ویژه سازمان ملل برای افغانستان دفاع کرد
    وست از تعیین نماینده ویژه سازمان ملل برای افغانستان دفاع کرد

نماینده آمریکا در امور کابل در دفاع از تصمیم سازمان ملل برای تعیین نماینده ویژه در امور افغانستان می گوید: ما به صدایی قوی نیاز داریم که برای افغانستان مفید باشد و منطقه و جهان شنیده شود و برای عادی‌سازی روابط جهان با افغانستان کار کند.

به گزارش رادیو دری؛ توماس وست افزود: نماینده ویژه سازمان ملل در امور افغانستان باید به پایتخت‌های جهان برود و در مسیر عادی‌سازی روابط جهان با افغانستان کار کند.

وی اظهار کرد: بیشتر کار این نماینده دیپلماسی و کار با مسکو، اسلام آباد، تاشکند و همسایگان افغانستان خواهد بود و ما از چنین ماموریتی حمایت می‌کنیم.

نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان با بیان اینکه شورای امنیت از تعامل با طالبان راضی نیست و آن را موثر ارزیابی نمی‌کند تصریح کرد: کار هماهنگ‌کننده ویژه این است که واقعیت‌های این کشور را ارزیابی کند و پیشنهاد دهد که چگونه جامعه جهانی می تواند وضعیت را در افغانستان بهبود بخشد.

وست گفت: بخشی از کار نماینده  سازمان ملل گفتگو با افغانها خواهد بود  تا روند گفتگوی ملی در این کشو رقم بخورد.

وی تاکید کرد: ما می‌خواهیم که از افغانستان تهدیدی تروریستی متوجه هیچ کشوری نباشد و بار دیگر حملات تروریستی در آنجا سازمان دهی نشود.

نماینده ویژه آمریکا جلوگیری از افزایش مهاجرت از افغانستان را از دیگر اهداف جامعه جهانی در این کشور خواند و افزود: هچ کشوری مایل نیست که سیلی از مهاجران به سوی کشورهای ایران و پاکستان برود.

سازمان ملل اخیرا در مصوبه ای بر تعیین یک نماینده ویژه برای امور افغانستان تاکید کرد؛ موضوهی که با مخالفت مقامات حکومت طالبان رو به رو شد.

واکنش طالبان به قطعنامه شورای امنیت برای تعیین نماینده ویژه در امور افغانستان

متقی: افغانستان به نماینده ویژه نیاز ندارد

کلیدواژه