دلو 06, 1402 13:44 Asia/Kabul
  • روسیه: حکومت طالبان تا تعهداتش را عملی نکند از سوی مسکو به رسمیت شناخته نخواهد شد
    روسیه: حکومت طالبان تا تعهداتش را عملی نکند از سوی مسکو به رسمیت شناخته نخواهد شد

وزیر خارجه روسیه در یک نشست خبری در مقر سازمان ملل گفت حکومت طالبان تا زمانی که تعهداتش را عملی نکند از سوی مسکو به رسمیت شناخته نخواهد شد.

به گزارش رادیو دری، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه پس از برگزاری نشست شورای امنیت سازمان ملل اظهارداشت حکومت طالبان تعهداتش را از جمله احترام به حقوق زنان و دختران و ایجاد یک دولت فراگیر در افغانستان عملی نکرده است.

وی افزود: روسیه تا زمانی که تعهدات حکومت طالبان عملی شود، آنها را به رسمیت نمی‌شناسد.

وزیر خارجه روسیه گفت: ما با طالبان در تماس هستیم زیرا آنها قدرت اصلی را در افغانستان دارند اما مانند تمام اعضای سازمان ملل آنها را به رسمیت نمی‌شناسیم تا زمانی که به تعهدات خودشان عمل کنند.

لاوروف در این نشست خبری تاکید کرد گروههای مخالف طالبان نیز باید راهکار صلح آمیز را جستجو و تقویت کنند.

وی پیش از نیز گفته بود: یک دولت بالفعل در افغانستان وجود دارد و اوضاع را کنترل می‌کند؛ درست است برخی از کانون‌های تنش و اعتراض در آنجا وجود دارد، اما طالبان قدرت واقعی دارند.

وزیر خارجه روسیه ضمن توصیه به طالبان برای شریک کردن جریان‌های سیاسی در ساختار قدرت تاکید کرده بود: تحقق وعده‌های طالبان در درجه اول، شامل ایجاد یک حکومت فراگیر می‌شود که نه تنها شامل پشتون‌ها، بلکه دیگر گروه‌های قومی و سیاسی را نیز شامل شود؛ ما فعالانه به طالبان توصیه می‌کنیم نیروهای سیاسی دیگر را به ساختار حکومتی دعوت کنند.

 

کلیدواژه