دلو 11, 1402 16:18 Asia/Kabul
  • سازمان ملل: فرماندهان تی.تی.پی از طالبان بسته‌ کمکی دریافت می‌کنند
    سازمان ملل: فرماندهان تی.تی.پی از طالبان بسته‌ کمکی دریافت می‌کنند

شورای امنیت سازمان ملل متحد از پیوستن شمار زیادی از اعضای طالبان افغانستانی به تحریک طالبان پاکستان خبر داده و اعلام کرده است که شماری از فرماندهان تی‌.تی‌.پی و خانواده‌های آنها، بسته‌های کمکی منظم از طالبان دریافت می‌کنند.

به گزارش رادیو دری؛ در گزارش شورای امنیت سازمان ملل آمده است: چندین  حمله تحریک طالبان پاکستان از داخل افغانستان حمایت شده است.

این گزارش می افزاید: همزمان القاعده نیز در ارایه تجهیزات و تسلیحات به تحریک طالبان پاکستانی و آموزش نیروهای این گروه برای اجرای عملیات‌ برون‌مرزی نقش دارد.

در ادامه شورای امنیت سازمان ملل تصریح شده است: بازداشت کوتاه‌مدت ۷۰ تا ۲۰۰ تن از اعضای تحریک طالبان پاکستان به دست طالبان افغان و جابه‌جایی آنها در شمال افغاستان، به خاطر منحرف کردن فشارهای اسلام‌آباد برای مهار تی.تی.پی صورت گرفته است.

طبق این گزارش، تحریک طالبان پاکستان علاوه بر عملیات ضد پاکستان، شماری از افراد طالبان را به داعش خراسان پیوسته‌اند، ترور کرده است.

شورای امنیت اظهار کرده است: افزون بر داعش خراسان و تحریک طالبان پاکستان، گروه‌هایی نظیر «جنبش اسلامی ازبکستان»، «اتحادیه جهاد اسلامی» و «کتیبه امام بخاری» همچنان در افغانستان فعال‌اند و گروه «جماعت انصاالله» هم از طالبان و القاعده بودجه دریافت می‌کند.

گزارش شورای امنیت سازمان ملل درباره حمایت طالبان افغان از تحریک طالبان پاکستانی در شرایطی ارائه می شود که حکومت طالبان افغانستان همواره چنین پیوندی را رد کرده است؛ موضوعی که از مهم ترین عوامل اختلاف میان پاکستان و افغانستان است.

طالبان افغانستان، تحریک طالبان پاکستان را از مناطق مرزی دور می‌کند

طالبان: ما به تحریک طالبان پاکستان جای نداده‌ایم

 

کلیدواژه