دلو 15, 1402 09:33 Asia/Kabul

وزارت صحت عامه افغانستان به هدف استخدام کارکنان صحی در ولایت تخار، آزمون رقابتی برگزار کرده است.

به گزارش سمیع خاوری خبرنگار رادیو دری، هیاتی که از وزارت صحت عامه افغانستان جهت برگزاری آزمون رقابتی به تخار آمده، می‌گوید: در این آزمون حدود ۸۰۰ تن شرکت کرده و قرار است روی تصاحب ۸۰ بست رقابت نمایند.

به گفته این مسئولان، شفافیت در نمره دهی و استخدام افراد شایسته در اولویت کارشان قرار دارد و نیز تلاش می‌کنند تا بهترین ها را از میان شرکت کنندگان انتخاب نمایند.

کریم الله پارسا نماینده وزارت صحت عامه افغانستان که برای برگزاری این آزمون به تخار رفته است، می‌گوید: سوالات این آزمون نیم ساعت قبل از برگزاری آن ساخته شده است و هیچکسی قادر به دست کاری پروسه نخواهد بود.

داکتر محمد آصف محمدی آمر بیمارستان مرکزی تخار می‌گوید: با برگزاری این آزمون بست های خالی در این بیمارستان پور خواهد شد و عرضه خدمات صحی برای باشندگان این ولایت نیز بهبود خواهد یافت.

در همین حال شماری از شرکت کنندگان با آنکه از برگزاری شفاف این آزمون ابراز خرسندی می‌کنند اما از مسئولان می‌خواهند که در قسمت نمره دهی و استخدام کارکنان صحی اصل شفافیت را در نظر بگیرند.

به گفته مسئولان محلی در تخار با استخدام ۸۳ کارمند جدید در بیمارستان مرکزی تخار و شماری از مراکز درمانی این ولایت، نگرانی کمبود پرسنل مرفوع و در قسمت عرضه خدمات بهتر برای باشندگان این ولایت بهبود خواهد آمد.

پیش از این مسئولان در بیمارستان مرکزی تخار از کمبود پرسونل و نبود دارو نیز شکایت کرده بودند

برگزاری آزمون ورود به دانش‌سرای علوم صحی ولایت بلخ

کلیدواژه