دلو 21, 1402 18:02 Asia/Kabul
  • تلاش اتحادیه اروپا برای هماهنگی با کشورهای آسیای مرکزی پیش از نشست دوحه
    تلاش اتحادیه اروپا برای هماهنگی با کشورهای آسیای مرکزی پیش از نشست دوحه

نماینده ویژه اتحادیه اروپا برای افغانستان اعلام کرد پیش از نشست دوحه نشست دیگری بین این اتحادیه و کشورهای آسیای مرکزی در بیشکک برگزار خواهد شد.

به گزارش رادیو دری، توماس نیکلاسون نماینده ویژه اتحادیه اروپا برای افغانستان در یک نشست خبری اعلام کرد قرقیزستان حدود یک هفته دیگر میزبان نشست اتحادیه اروپا و آسیای مرکزی با محوریت افغانستان خواهد بود.

وی گفت: هفته آینده من با دوستانی از کشورهای آسیای مرکزی که سه کشور آن از جمله همسایگان نزدیک افغانستان هستند در نشست اتحادیه اروپا و آسیای مرکزی درباره افغانستان که در بیشکک برگزار می‌شود، دیدار خواهم داشت.

نیکلاسون همچنین اظهار داشت در روزهای اخیر درباره افغانستان با نمایندگان اروپایی، ژاپن، آمریکای شمالی، اندونزی، پاکستان و سازمان همکاری اسلامی گفت وگوهای دوجانبه‌ داشته است.

نماینده ویژه اتحادیه اروپا همچنین درباره اهداف سفر چهار روزه‌اش به افغانستان گفت: تمرکز اصلی سفر تبادل‌نظر با مقامات بالفعل، دیگر افغان‌ها و نمایندگان جامعه دیپلماتیک بود تا به ما کمک کنند انتظارات واقع‌بینانه ای در نشست آتی داشته باشیم و برای یک نشست سازنده در دوحه آماده شویم.

وی گفت در دیدارهایش در کابل همه طرف‌ها غالبا موضع مثبتی نسبت به یافته‌های ارزیابی مستقل سازمان ملل متحد درباره افغانستان و توصیه‌های آن داشتند.

نیکلاسون افزود: وزرای حکومت سرپرست طالبان دیدگاه مثبت خود را در مورد نشست دوحه و مشارکت خود با من در میان گذاشتند و به من اطلاع دادند در حال حاضر ترکیب هیأت اعزامی آنها در حال بحث و بررسی است و با در نظر گرفتن برخی شفاف‌سازی‌های مورد انتظار در مورد فرمت‌ و روند جلسات در دوحه، در این‌باره تصمیم‌گیری خواهد شد.

نشست دوحه قرار است روزهای 29 و 30 بهمن/دلو با حضور نمایندگان کشورها و سازمان‌های بین‌المللی برگزار شود.

توماس نیکلاسون: به نتایج نشست دوحه خوش‌بینم

کلیدواژه