دلو 29, 1402 15:46 Asia/Kabul

سخنگوی حکومت طالبان بیانیه ی مشترک وزیران خارجه ۱۲ کشور در نشست امنیتی مونیخ را که در آن از وضعیت حقوق بشر در افغانستان ابراز نگرانی کرده اند، بی‌ اساس خواند و گفت: حقوق همه شهروندان افغانستان محفوظ است.

به گزرش رادیو دری،  ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی طالبان در شبکه اجتماعی اکس نوشته است که "اشاعه نگرانی و ایجاد احساس تهدید و ترس از افغانستان، یا نشان دهنده کم‌بود اطلاعات کشورهاست و یا عده‌ای مغرض اطلاعات نادرست را در این گونه گردهمایی‌ها پخش می‌کنند و تصویر نادرستی از افغانستان ارایه می‌دهند."

مجاهد گفته است که در افغانستان هیچ گروه خارجی نه وجود دارد و نه اجازه فعالیت در افغانستان را دارد.

او همچنین افزوده که در دوران حکومت دو و نیم ساله طالبان هیچ تهدیدی از جانب افغانستان متوجه کشوری نبوده است.

سخنگوی طالبان تاکید کرده که اقدامات سختگیرانه‌ای برای مبارزه با مواد مخدر انجام شده و کشت آن به صفر رسیده است.

وی افزوده که حقوق همه شهروندان از جمله زنان محفوظ است و مردم از امنیت شخصی، مالی، جسمی و معنوی برخور دارند.

بر اساس گفته های سخنگوی حکومت طالبان دروازه‌های محاکم به روی «افغان ها» بدون تبعیضی باز است و به حقوق آنها رسیدگی می شود.

مجاهد خاطر نشان کرد که کشور به سمت رفاه اقتصادی حرکت کرده است، ارزش افغانی حفظ شده، پروژه های بزرگ شروع شده، کارهای فوق العاده ای در بخش های صحت، تعلیم و عمرانی انجام شده و برنامه های خوبی همچنان در حال انجام است.

وی تصریح کرده که «اگر جهت‌های توطئه‌گر هر چقدر تبلیغات انجام دهند، افغانستان به پیشرفت خود ادامه می‌دهد و منتظر اعلامیه‌ها و نگرانی‌های کسی نخواهد ماند».

 قابل یاد آوری است که در نشست امنیتی مونیخ که در حال برگزاری است، ۱۲ کشور اروپایی از وضعیت حقوق بشر در افغانستان ابراز نگرانی کرده و گفته‌ اند که وضعیت در افغانستان از نشست سال گذشته تاکنون هیچ تغییری نکرده است.

طالبان مسئول وخیم‌‌ترین وضعیت حقوق بشر در جهان

حکمتیار: شرکت کنندگان در نشست مونیخ می‌خواهند جای پایی در افغانستان باز کنند

کلیدواژه