حوت 02, 1402 12:23 Asia/Kabul

سرپرست وزارت صنعت و تجارت حکومت طالبان در دیدار با هیات اقتصادی خراسان رضوی بر گسترش روابط اقتصادی میان دوکشور ایران و افغانستان تاکید کرد.

به گزارش ذبیح الله قریشی خبرنگار رادیو دری، نورالدین عزیزی، سرپرست وزارت صنعت و تجارت حکومت طالبان با ابوالفضل چمندی، معاون هماهنگی اموراقتصادی ولایت خراسان رضوی و هیات همراه شان در کابل دیدار کرد.

دفتر مطبوعاتی این وزارت با نشر اعلامیه ای گفته است که سرپرست وزارت صنعت و تجارت حکومت طالبان در این دیدار از میزبانی این کشور از مهاجرین افغانستانی و کمک‌ به آسیب‌دیدگان زلزله ولایت هرات قدردانی کرد.

وی افزود، «با ظرفیتی که ایران و افغانستان در سکتورهای مختلف دارند، می‌توان میزان دادوستد را بالا برد و برای افزایش این دادوستد، از سوی "امارت اسلامی" یک تیم با صلاحیت کار خود را آغاز می‌کند.»

عزیزی افزود که روند سرمایه‌گذاری در افغانستان تحت کنترل طالبان است و سرمایه‌گذاران ایرانی می‌توانند از این فرصت  استفاده کنند.

 

ابوالفضل چمندی ، معاون هماهنگی اموراقتصادی ولایت خراسان رضوی ایران  هم در این دیدار  آمادگی‌ های لازم را برای سرمایه‌گذاری مشترک با سکتورخصوصی در افغانستان اعلام کردند.

 

کلیدواژه