حوت 09, 1402 20:06 Asia/Kabul
  • مشکلات ترانزیتی در مرز افغانستان و پاکستان گریبان‌گیر زنان باردار شد
    مشکلات ترانزیتی در مرز افغانستان و پاکستان گریبان‌گیر زنان باردار شد

سه و نیم تن سویای گندم ویژه درمان سوءتغذیه زنان باردار در افغانستان، به دلیل مشکلات ترانزیتی در مرز این کشور با پاکستان معطل مانده است.

به گزارش رادیو دری؛ برنامه جهانی غذا اعلام کرده است که سه هزار و ۵۰۰ تن گندم در مرز افغانستان و پاکستان مانده و این در حالی است که تاخیر بیشتر در ترانزیت سویای گندم، خطر قابل توجهی را برای حدود ۳۷۸هزار زن باردار در افغانستان ایجاد می کند.

برنامه جهانی غذا با اشاره به سوءتغذیه هزاران زن باردار در افغانستان، واردات ترکیب سویای گندم را بخشی از برنامه تغذیه تکمیلی هدفمند برای این گروه دانست.

این نهاد بین المللی گزارش داده است که  بر اساس پیش‌بینی‌ها ۱۵.۸ میلیون نفر در افغانستان بین نوامبر ۲۰۲۳ تا مارس۲۰۲۴ به شدت دچار ناامنی غذایی خواهند شد که از این تعداد وضعیت ۳.۶ میلیون نفر اضطراری است.

بنابر اعلام برنامه جهانی غذا، حدود ۴۳هزار متریک تُن غذا در انبارهای این نهاد در داخل افغانستان  و ۳۴هزار متریک تُن غذا در انبارهای خارجی این نهاد  وجود دارد که در حال انتقال به افغانستان است یا قرار است به این کشور منتقل شود.

محدودیت‌های ترانزیت کالا در مرز افغانستان و پاکستان در ماههای اخیر مشکلات زیادی را به وجود آورده و زیان های بسیاری را نصیب تاجران افغان کرده است.

افغانستان؛ بدترین کشور برای زنان باردار

بار انگور تاجران افغان پشت مرزهای پاکستان معطل مانده است

معطلی کانتینرهای افغانستانی در بندر کراچی؛ حکایت همچنان باقیست

کلیدواژه