حوت 18, 1402 15:31 Asia/Kabul
  • احتمال توقف صدور ویزای ویژه آمریکا برای شهروندان افغانستان در پایان سال 2024
    احتمال توقف صدور ویزای ویژه آمریکا برای شهروندان افغانستان در پایان سال 2024

منابع خبری آمریکایی می‌‌گویند برنامه‌ صدور ویزای ویژه مهاجرت به آن کشور برای شهروندان افغانستان ممکن است پایان سال جاری میلادی متوقف شود.

به گزارش رادیو دری به نقل از خبرگزاری رویترز ، برنامه‌ صدور ویزای ویژه مهاجرت امریکا برای شهروندان افغانستان (اس‌آی‌وی) در معرض نابودی قرار دارد و ممکن است سال آینده میلادی ادامه نیابد.

به نوشته رویترز، کنگره آمریکا صدور ۳۸ هزار و ۵۰۰ ویزای ویژه برای شهروندان افغانستان را تأیید کرده بود که انتظار می‌رود این تعداد تا ماه آگست سال جاری به پایان برسد.

در گزارش رویترز با اشاره به اختلافات شدید نمایندگان کنگره امریکا آمده است که بعید به‌نظر می‌رسد درخواست اداره‌ بایدن برای صدور ۲۰ هزار ویزای بیشتر به شهروندان افغانستان، تأیید شود.

متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه‌ امریکا روز چهارشنبه گفته بود که حدود هشت هزار ویزای صادر نشده‌ای اس‌آی‌وی باقی‌مانده است.

یک مقام وزارت خارجه‌ امریکا نیز به رویترز گفته است که پس از صدور هشت هزار ویزای ویژه باقی‌مانده، بیش از 10 هزار متقاضی که همراه با خانواده‌هایشان برای بررسی نهایی و مصاحبه از افغا‌نستان خارج شده‌اند، نمی‌توانند به ایالات متحده بیایند.

در گزارش رویترز آمده است که ده‌ها هزار متقاضی دیگر اهل افغانستان که روند بررسی درخواست آن‌ها به این مراحل نرسیده، نیز در انتظار بررسی درخواست‌های خود به سر می‌برند.

انگلیس برای ۲ هزار افغانستانی ویزا صادر می‌کند

 

کلیدواژه