حوت 22, 1402 16:41 Asia/Kabul
  • آمریکا: مقاومت تهدیدآمیزی علیه طالبان به چشم نمی‌خورد
    آمریکا: مقاومت تهدیدآمیزی علیه طالبان به چشم نمی‌خورد

نهادهای اطلاعاتی آمریکا در گزارش تازه ای با اشاره به خستگی افغان‌ها از جنگ و انتقام‌جویی تصریح کرده اند که چشم انداز مقاومت تهدید آمیز علیه طالبان ضعیف است.

به گزارش رادیو دری، نهادهای اطلاعاتی آمریکا در این گزارش افزوده اند: در همین حال، نیروهای مسلح مخالف طالبان نیز رهبری قوی و حمایت خارجی ندارند و طالبان نیز توانسته است قدرت خود در افغانستان را تقویت و نیروهای مخالف این گروه را سرکوب کند.

در این گزارش آمده است: یافته‌های آژانس‌های اطلاعاتی امریکا نشان می‌دهد که رژیم طالبان به بحران انسانی فعلی و ضعف‌های اقتصادی افغانستان رسیدگی نخواهد کرد و اولویت آنها همچنان برپایی حکومت دینی خواهد بود.

این گزارش می افزاید: طالبان به اقدامات محدودکننده، اجرای مجازات‌ ها در منظر عموم، سرکوب اعتراضات و جلوگیری از حضور زنان و دختران در مکاتب متوسطه و دانشگاه ادامه خواهند داد.

نهادهای اطلاعاتی آمریکا همچنین ادعا کرده اند: در چنین شرایطی، تمرکز قدرت‌های منطقه بر این است که مشکلات افغانستان محدود به داخل این کشور بماند و  همزمان تعاملات دوجانبه با طالبان را گسترش دهند، هر چند به درخواست طالبان مبنی ‌بر به‌رسمیت‌ شناختن این گروه با احتیاط عمل خواهند کرد.

مقام آمریکایی: از مقاومت‌های مسلحانه علیه طالبان حمایت نمی‌کنیم

جبهه مقاومت ملی افغانستان: سنگرهای نبرد علیه طالبان بار دیگر فعال شده است

بولتون: آمریکا باید از مقاومت مسلحانه علیه طالبان حمایت کند

کلیدواژه