جدی 07, 1402 15:49 Asia/Kabul
  • جبهه مقاومت ملی افغانستان: سنگرهای نبرد علیه طالبان بار دیگر فعال شده است
    جبهه مقاومت ملی افغانستان: سنگرهای نبرد علیه طالبان بار دیگر فعال شده است

جبهه مقاومت ملی افغانستان در بیانیه ای ادعا کرد سنگرهاى نبرد مقابل طالبان در نقاط مختلف کشور فعال شده و نیروهای ضد طالبانی برای پایان بخشیدن به سلطه این گروه در حال بسیج هستند.

به گزارش رادیو دری؛ جبهه مقاومت ملی افغانستان  به مناسبت سالروز تجاوز ارتش سرخ شوروی سابق به افغانستان در بیانیه ای تسلط دوباره طالبان بر این کشور را یک فاجعه عظیم بشری خواند و افزود:  طالبان با رفتارهای بدوی و خشن و ضد انسانی علیه مردم، کشور را به قهقرا و انزوای شدید بین المللی سوق داده و به کانون امن ده ها گروه تروریستی خارجى همفکر و همکار خود و زندان و شکنجه‌گاه مردم مظلوم و بی‌دفاع ما مبدل کرده است.

این گروه ضد طالبان ادعا کرده است: افغانستان امروز به دست یک گروه تروریستی اجیر و ساخته و پرداخته استخبارات خارجی اداره می شود که برای پیشبرد مقاصد ژئوپولتیک کشورهای قدرتمند و تخریب زیرساخت های مادی و معنوی کشور کار می‌کند.

جبهه مقاومت ملی افغانستان از مردم این کشور خواسته است که علیه طالبان متحد شوند و مسیر سازندگی و شگوفایی کشور را با پایان بخشیدن به سلطه غاصبانه و جاهلانه این گروه هموار کنند.

جبهه مقاومت ملی افغانستان به رهبری احمد مسعود از ابتدای روی کار آمدن طالبان در این کشور، با این گروه به مقابله برخاست و همچنان در بعضی مناطق افغانستان میان نیروهای دو طرف، درگیری هایی وجود دارد.

 

کلیدواژه