حوت 24, 1402 17:53 Asia/Kabul
  • امرالله صالح گزارش نهادهای اطلاعاتی آمریکا را درباره افغانستان مسخره کرد
    امرالله صالح گزارش نهادهای اطلاعاتی آمریکا را درباره افغانستان مسخره کرد

امرالله صالح معاون اول اشرف غنی، گزارش اخیر نهادهای اطلاعاتی امریکا درباره افغانستان را به ریشخند گرفته و تصریح کرده است: نهادهای اطلاعاتی ایالات متحده ما را ضعیف خوانده است، زیرا فکر می‌کنیم مدنیت مهم است!

به گزارش رادیو دری؛ اخیرا نهادهای اطلاعاتی امریکا در گزارشی با ارزیابی اوضاع امنیتی جهان اعلام کرده اند که چشم انداز مقاومت تهدید آمیز علیه طالبان ضعیف است و نیروهای مسلح مخالف طالبان نیز رهبری قوی و حمایت خارجی ندارند.

امرالله صالح در واکنش به این گزارش در صفحه ایکس خطاب به نهادهای اطلاعاتی آمریکایی نوشته است: از دید شما و بر پایه منطق دولت بایدن، هر رهبری که در برابر دوربین سر ببُرد نیرومندتر است و اُسامه بن لادن و ملا هبت‌الله رهبران نیرومندتری نسبت به نلسون ماندلا و مهاتما گاندی هستند، زیرا می‌توانند غیرنظامیان را جلوی دوربین سر ببُرند و ترس ایجاد کنند‌.

وی افزود: جبهه‌های ضد طالبان به دلیل این‌که با طراحان یورش یازدهم سپتامبر همکاری نکرده‌ و مانند گروه‌های تروریستی به قتل، کُشتار، سر بریدن، یورش به کاروان‌های سازمان ملل و گروگانگیری از شهروندان خارجی دست نزده اند، ضعیف دانسته می‌شوند.

معاون رئیس جمهوری پیشین افغانستان، گزارش جامعه اطلاعاتی امریکا را دور از حقیقت، شرم‌آور، دلجویی از تروریست ها و نماد ریاکاری دولت بایدن خواند.

امرالله صالح، مقاومت مسلحانه علیه طالبان را خواستار شد

آمریکا: مقاومت تهدیدآمیزی علیه طالبان به چشم نمی‌خورد

کلیدواژه