حوت 27, 1402 15:21 Asia/Kabul

والی ننگرهار از سازمان ملل متحد درخواست کرد تا از حکومت پاکستان بخواهد با مهاجران افغان مستقر در ان کشور با خویشتنداری رفتار کند.

به گزارش آصف شینواری خبرنگار رادیو دری، دفتر سخنگوی والی ننگرهار با نشر اعلامیه ای گفته است که ملا محمد نعیم  اخند والی ننگرهار ضمن دیدار با مارکوس پوتزل معاون نماینده ویژه سازمان ملل متحد برای افغانستان از انها خواست به حکومت پاکستان فشار وارد نماید تا با مهاجران افغان با خویشتنداری رفتار کند و تسهیلات لازم برای صدور ویزا را جهت رفت و آمد مردم به آن کشور فراهم نماید.

در اعلامیه دفتر سخنگوی والی ننگرهار همچنین امده است که والی ننگرهار ضمن قدردانی از همکاری های ادارات کمک رسان سازمان ملل ، خواستار ادامه همکاری با خانواده های برگشته و فراهم  نمودن زمینه های کاری برای انان ، احداث بند های کوچک ابگردان ، تداوی معتادان مواد مخدر و همچنین کمک به کودکان کار و خانواده های انان شد.

والی ننگرهار همچنین به هیات بلند پایه سازمان ملل متحد از تامین امنیت دفاتر وکارمندان سازمان ملل اطمینان داد.

اعلامیه دفتر سخنگوی والی ننگرهار افزوده است که مارکوس پوتزل از والی ننگرهار  اطمینان داد که گفت وگوی های اغاز شده با حکومت پاکستان در خصوص رسیدگی به مشکلات مهاجران افغان ساکن در ان کشور همچنان ادامه خواهد داشت.

 پوتزل همچنان به والی ننگرهار گفت که سازمان ملل ، برای ادامه همکاری با خانواده های برگشته متعهد بوده ودر بخش های دیگری نیز همکاری های سازمان ملل به نسبت گذشته بیشتر خواهد شد.

هیات بلندپایه سازمان ملل بعد از ان به ولایت ننگرهار سفر می نماید که روز گذشته شورای امنیت سازمان ملل ادامه ماموریت دفتر نمایندگی سازمان ملل متحد در افغانستان  را برای یکسال دیگر تمدید کرد.

استقبال حکومت طالبان از تمدید ماموریت یوناما در افغانستان

کلیدواژه