حوت 28, 1402 10:46 Asia/Kabul

سفیر چین در افغانستان گفته است که دولت بیجینگ ضمن حمایت از توسعه سیاسی و اقتصادی افغانستان، در نشست‌های بین‌المللی بر تعامل با حکومت کنونی این کشور تاکید می کند.

به  گزارش ذبیح الله قریشی خبرنگار رادیو دری؛ ژائو شنگ سفیر چین در کابل در دیدار با محمد عبدالکبیر معاون سیاسی  رئیس حکومت طالبان با اشاره به پیشرفت های کنونی در افغانستان افزود: چین می خواهد در بسیاری از بخش ها به شمول بخش صحت،  برای جوانان افغانستانی بورسیه های تحصیلی فراهم کند.

وی اظهار کرد: در استخراج معدن مس عینک پیشرفت های خوبی صورت گرفته و سرمایه گذاری سرمایه گذاران چینی در فرآوری و صادرات جلغوزه افغانستان نتایج خوبی در پی داشته است.

معاون سیاسی رئیس حکومت طالبان نیز در این دیدار از موضع مثبت چین در نشست دوحه و سایر نشست های مرتبط با افغانستان قدردانی کرد و گفت: امارت اسلامی به توسعه مناسبات و همکاری ها با چین واحد در عرصه های مختلف متعهد است  و از ابتکار (یک راه و یک کمربند) چین حمایت می کند.

عبدالکبیر با تاکید بر تکمیل جاده واخان برای گسترش داد و ستد اقتصادی با چین، سرمایه گذاری آن کشور را در توسعه زیربناها، شاهراه ها، خط آهن و سایر طرح های مهم و بزرگ افغانستان خواستار شد.

 تاکید سفیر طالبان در چین بر عملی‌ شدن قرارداد معدن مس عینک

چین: ارتقای همکاری عملی با افغانستان باید در اولویت سازمان ملل باشد

اتصال چین و افغانستان برای اولین بار از مسیر جاده‌ای به یکدیگر

کلیدواژه