حوت 28, 1402 16:40 Asia/Kabul
  • وزیر پاکستانی و تکرار مقایسه ارزش جان یک پاکستانی با کل افغانستان
    وزیر پاکستانی و تکرار مقایسه ارزش جان یک پاکستانی با کل افغانستان

وزیر اطلاعات ایالت بلوچستان پاکستان بعد از حملات هوایی ارتش این کشور به افغانستان گفت ارزش جان یک پاکستانی از کل افغانستان بیشتر است.

به گزارش رادیوو دری، بعد از عملیات هوایی ارتش پاکستان بر مواضعی در ولایات پکتیکا و خوست، جان اچکزی وزیر اطلاعات ایالت بلوچستان پاکستان با انتشار پستی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «یادتان باشد که یک جان پاکستانی برای ما از کل افغانستان ارزشمندتر است.»

وی افزوده است: با هر حمله به خاک پاکستان، حکومت اسلام‌آباد ضربه‌ محکم و عمیقی به افغانستان خواهد زد.

وزیر پیشین اطلاعات ایالت بلوچستان همچنین تهدید کرد که در صورت ادامه حملات مخالفان دولت پاکستان از خاک افغانستان، نیروهای این کشور وارد افغانستان خواهند شد. 

اچکزی این را هم گفته است که پاکستان برای اتصال به آسیای مرکزی، دهلیز واخان بدخشان را تصرف خواهد کرد.

وزیر اطلاعات ایالت بلوچستان پاکستان در موضع تند قبلی خود نیز پیشنهاد کرده بود آمریکا برای هدف قرار دادن پناهگاه‌های شبه‌نظامیان در افغانستان، پایگاه‌های پهپادی در خاک پاکستان ایجاد کند.

پیش از این نیز در اوایل ماه دلو جنرال عاصم منیر رئیس ستاد اردوی پاکستان در اظهاراتی تند علیه افغانستان گفته بود که مصوونیت و امنیت یک شهروند پاکستان، از تمام افغانستان مهم‌تر است.

این سخنان منیر با واکنش تند مسئولین حکومت طالبان و شخصیت‌های سیاسی افغانستان مواجه شد.

طیاره های پاکستانی ساعت ۳:۰۰ بامداد دوشنبه 28 حوت خانه‌های غیرنظامیان را در منطقه‌ی لمن ولسوالی برمل ولایت پکتیکا و افغان دوبی ولسوالی سپیره ولایت خوست بمباران کردند.

بر بنیاد گزارش ها در این حملات، سه زن و سه کودک در پکتیکا و دو زن در خوست شهید شده‌اند.

نیروهای سرحدی حکومت طالبان در پاسخ به این تجاوز، مراکز نظامی پاکستان را در امتداد «خط فرضی دیورند» با سلاح های سنگین هدف قرار دادند.

هشدار تند ارتش پاکستان به طالبان: در تامین امنیت رعایت هیچ‌کس را نمی‌کنیم

کلیدواژه