حمل 09, 1403 11:32 Asia/Kabul
  • وزیر دفاع پاکستان، افغانستان را «منبع تروریسم» خواند
    وزیر دفاع پاکستان، افغانستان را «منبع تروریسم» خواند

وزیر دفاع پاکستان پس از کشته‌شدن پنج شهروند چینی در یک حمله‌ انتحاری در ایالت خیبرپختونخوا گفته است که «منبع تروریسم در پاکستان، در افغانستان است».

به گزارش رادیو دری، اظهارات تند خواجه محمد آصف درحالی عنوان می‌شود که پاکستان طی یک هفته گذشته شاهد حوادث سریالی تروریستی در بندر گوادر، شهر تربت در ایالت بلوچستان و حمله انتحاری علیه مهندسان چینی در ایالت خیبرپختونخوا بوده است.

دولت و ارتش پاکستان، «تروریست‌های تحت حمایت عوامل خارجی» را به دست داشتن در این حملات به ویژه عملیات انتحاری علیه اتباع چینی متهم می کند.

وزیر دفاع پاکستان در شبکه اجتماعی ایکس بار دیگر افغانستان را به دلیل عدم پیشرفت در ریشه کنی تروریسم سرزنش کرد و خواستار تشدید کنترل های مرزی برای کاهش این تهدید شد.

وی اظهار داشت: با توجه به افزایش حوادث تروریستی، نیاز به تغییر اساسی در وضعیت مرزی وجود دارد و منشأ تروریسم در پاکستان، در افغانستان است و با وجود تلاش های ما، کابل هیچ پیشرفتی در این راستا ندارد.

خواجه محمد آصف گفت: متاسفانه با وجود آگاهی طالبان افغانستان از مخفیگاه های تروریسم، تروریست ها آزادانه از خاک این کشور علیه پاکستان دست به عملیات می‌زنند.

وزیر دفاع پاکستان با تشریح وضعیت پیچیده مرزی با افغانستان تاکید کرد: همکاری کابل (برای مقابله با تهدید تروریسم) در دسترس نیست و مرز پاکستان و افغانستان با دیگر مرزهای سنتی بین المللی متفاوت است.

وی تاکید کرد که تسهیلات سفر به پاکستان از طریق گذرنامه معتبر و اخذ روادید همچنان ادامه خواهد داشت.

۵ تبعه چین در حمله انتحاری در پاکستان کشته شدند

 

کلیدواژه